Pregled bibliografske jedinice broj: 1141774
Analiza diskursa self-help literature hrvatskih autora
Analiza diskursa self-help literature hrvatskih autora, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1141774 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza diskursa self-help literature hrvatskih
autora
(DISCOURSE ANALYSIS OF SELF-HELP LITERATURE OF
CROATIAN AUTHORS)
Autori
Tikel Sara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
15.06
Godina
2021
Stranica
72
Mentor
Vrcelj Sofija
Ključne riječi
self-help literatura, diskurs, analiza diskursa, persuazija, strategije persuazije
(self-help books, discourse, discourse analysis, persuasion, persuasive strategies)
Sažetak
U ovom je radu analizirana self-help literatura hrvatskih autora. Cilj rada bio je odrediti glavne značajke diskursa self-help literature i pretpostaviti na koji način strategije persuazije korištene u njoj mogu utjecati na čitatelje, a za uzorak su odabrane tri knjige – Avantura osobne promjene 2 Ljubice Uvodić-Vranić, U ljubavi i bez nje Mirjane Krizmanić i Ljubavologija Brune Šimleše. Knjige su analizirane radi identifikacije strategija persuazije koje se u njima pojavljuju, a analiza diskursa pokazala je da postoje određene strategije persuazije koje nalazimo u diskursu svih triju knjiga, a radi preglednosti one su grupirane u pet osnovnih kategorija: strategije usmjerene prema čitatelju, prema svijetu, iskustvene, stilističke i metodične strategije. Istraživačko pitanje „Koje su osnovne značajke diskursa analizirane self- help literature kroz prizmu najprisutnijih strategija persuazije?“ otvorilo je prostor problematiziranju pristupa autora čitateljima, odnosno mogućih mehanizama utjecanja na čitatelje. Također, u radu se polemizira o učinkovitosti pojedinih strategija i self-help literature općenito budući da bi proces savjetovanja trebao biti individualno prilagođen.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija