Pregled bibliografske jedinice broj: 11416
MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE
MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE // Napredak (Zagreb), 139 (1998), 1; 33-44 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 11416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE
(MODELS OF SELF-UNDERSTANDING PEDAGOGY)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 139
(1998), 1;
33-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samoodređenje pedagogije; teorija-praksa-odnos; praktična pedagogija; normativna pedagogija; deskriptivna pedagogija; znanost o odgoju
(concept of pedagogy; theory-practice-relation; descriptive pedagogy; normative pedagogy; practical pedagogy; educology)
Sažetak
U radu su prikazani koncepti pedagogije kao znanosti koji su uspostavljeni na temelju razmatranja odnosa pedagogijske teorije i prakse. Empirijskom analizom definicija i iskaza o zadacima pedagogije kao znanosti, navlastito u europskoj kontinentalnoj tradiciji, identificirana su dva temeljna načina poimanja odnosa teorije i prakse. Prvi, odnos jedinstva teorije i prakse koji je obilježio normativnu pedagogiju i drugi, odnos relativne samostalnosti teorije i prakse afirmiran u deskriptivno-normativnom konceptu pedagogije. U radu se na nov način konceptualizira odnos odgojne znanosti i praktične pedagogije. Praktična pedagogija tj. pedagoška praksa koja uvijek ima i svoju teoriju je "ono što JEST": pedagoški ustrojena djelatnost usmjerena na razvoj čovjeka i realizira se uvijek prema određenom shvaćanju čovjeka i mogućnosti njegova razvoja putem odgoja i nastave. Tek se pedagoški ustrojena praksa (praktična pedagogija) može promatrati kao zbiljnost te istraživati znanstvenim sredstvima, ali i filozofski promišljati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA