Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 11416

MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE


Bašić, Slavica
MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE // Napredak (Zagreb), 139 (1998), 1; 33-44 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 11416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE
(MODELS OF SELF-UNDERSTANDING PEDAGOGY)

Autori
Bašić, Slavica

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 139 (1998), 1; 33-44

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
samoodređenje pedagogije; teorija-praksa-odnos; praktična pedagogija; normativna pedagogija; deskriptivna pedagogija; znanost o odgoju
(concept of pedagogy; theory-practice-relation; descriptive pedagogy; normative pedagogy; practical pedagogy; educology)

Sažetak
U radu su prikazani koncepti pedagogije kao znanosti koji su uspostavljeni na temelju razmatranja odnosa pedagogijske teorije i prakse. Empirijskom analizom definicija i iskaza o zadacima pedagogije kao znanosti, navlastito u europskoj kontinentalnoj tradiciji, identificirana su dva temeljna načina poimanja odnosa teorije i prakse. Prvi, odnos jedinstva teorije i prakse koji je obilježio normativnu pedagogiju i drugi, odnos relativne samostalnosti teorije i prakse afirmiran u deskriptivno-normativnom konceptu pedagogije. U radu se na nov način konceptualizira odnos odgojne znanosti i praktične pedagogije. Praktična pedagogija tj. pedagoška praksa koja uvijek ima i svoju teoriju je "ono što JEST": pedagoški ustrojena djelatnost usmjerena na razvoj čovjeka i realizira se uvijek prema određenom shvaćanju čovjeka i mogućnosti njegova razvoja putem odgoja i nastave. Tek se pedagoški ustrojena praksa (praktična pedagogija) može promatrati kao zbiljnost te istraživati znanstvenim sredstvima, ali i filozofski promišljati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
131004

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Slavica Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Slavica
MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE // Napredak (Zagreb), 139 (1998), 1; 33-44 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bašić, S. (1998) MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE. Napredak (Zagreb), 139 (1), 33-44.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {1998}, pages = {33-44}, keywords = {samoodre\djenje pedagogije, teorija-praksa-odnos, prakti\v{c}na pedagogija, normativna pedagogija, deskriptivna pedagogija, znanost o odgoju}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {139}, number = {1}, issn = {1330-0059}, title = {MODELI SAMOPOIMANJA PEDAGOGIJE}, keyword = {samoodre\djenje pedagogije, teorija-praksa-odnos, prakti\v{c}na pedagogija, normativna pedagogija, deskriptivna pedagogija, znanost o odgoju} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {1998}, pages = {33-44}, keywords = {concept of pedagogy, theory-practice-relation, descriptive pedagogy, normative pedagogy, practical pedagogy, educology}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {139}, number = {1}, issn = {1330-0059}, title = {MODELS OF SELF-UNDERSTANDING PEDAGOGY}, keyword = {concept of pedagogy, theory-practice-relation, descriptive pedagogy, normative pedagogy, practical pedagogy, educology} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font