Pregled bibliografske jedinice broj: 1141574
Razlike u školskom uspjehu učenika osnovne škole s obzirom na pohađanje programa produženog boravka
Razlike u školskom uspjehu učenika osnovne škole s obzirom na pohađanje programa produženog boravka // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, XIX (2021), 2; 345-357 doi:10.31192/np.19.2.8 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1141574 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u školskom uspjehu učenika osnovne škole s
obzirom na pohađanje programa produženog boravka
(The Differences in School Achievement of Lower-
Grade Elementary School Students
Depending on Whether they Attend the Extended
School Day Program)
Autori
Olujić, Ivana ; Maras, Nevenka
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) XIX
(2021), 2;
345-357
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ocjene ; osnovna škola ; produženi boravak ; školski uspjeh ; učenici
(elementary school, extended school day program, grades, school achievement, students)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u školskom uspjehu učenika s obzirom na pohađanje produženog boravka. Istraživanjem je obuhvaćeno 386 učenika (N=386) prvih pet razreda Osnovne škole Većeslava Holjevca u Zagrebu. Korišten je sekundaran izvor podataka, odnosno rad na pedagoškoj dokumentaciji. Korištene su ocjene iz hrvatskog jezika, matematike i prosjek svih ocjena na kraju školske godine 2017./2018. te podaci o pohađanju produženog boravka. Rezultati istraživanja ukazuju na to da učenici koji prva tri razreda pohađaju produženi boravak postižu statistički značajno bolje ocjene iz hrvatskog (p = 0, 00), matematike (p = 0, 03) i bolji prosjek ocjena (p = 0, 00), nego učenici koji ne idu u boravak. Nadalje, rezultati upućuju na to da učenici koji su pohađali boravak, bolje ocjene zadržavaju i u četvrtom te petom razredu. Dobiveni rezultati svakako potiču na promišljanje o dostupnosti programa produženog boravka svim učenicima koji to žele, neovisno o zaposlenosti njihovih roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb