Pregled bibliografske jedinice broj: 1141267
Flanerizam kao metoda i motiv vizualnih umjetnosti
Flanerizam kao metoda i motiv vizualnih umjetnosti // interakcije/cro br./Vol. 4, akad. god. 2007./2008. / Godišnjak radova studenata kolegija Antropologija arhitekture, Urbana antropologija i Antropologija čovjekove okoline / doc.dr.sc. Igor Toš, dipl.ing.arh. (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 208-223
CROSBI ID: 1141267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Flanerizam kao metoda i motiv vizualnih umjetnosti
(Flâneurism as a Performing Method and Motif in
Visual Arts)
Autori
Kalčić, Silva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interakcije/cro br./Vol. 4, akad. god. 2007./2008. / Godišnjak radova studenata kolegija Antropologija arhitekture, Urbana antropologija i Antropologija čovjekove okoline
Urednik/ci
Doc.dr.sc. Igor Toš, dipl.ing.arh.
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2008
Raspon stranica
208-223
ISSN
1848-5642
Ključne riječi
flâneur, umjetnost u javnom prostoru, simulacija, mapiranje, intermedij
(flâneur, art in public space, simulation, mapping, intermediality)
Sažetak
Korištenje semiotike grada i transformacija simboličkog sustava gradske informatike česte su metode i teme moderne i suvremene umjetnosti. Odjeća i arhitektura spadaju u domenu javnog prostora i urbane mise en scène te podliježu zakonitostima komunikacijskog kodiranja u suvremeno doba te su stoga pogodni motiv i materijal umjetnosti u javnom prostoru, umjetnosti poimane kao beuysovska „društvena skulptura“ koja ujedinjuje stvarni prostor i njegovu simboličnu nadogradnju, te umjetnosti poimane „kao život“ i kao ponašanje (tzv. bihevioralna umjetnost). Flanerizam, filozofijski i antropološki fenomen, bitan je za razumijevanje modernog i suvremenog urbaniteta i društvene proceduralnosti i stoga je u tekstu doveden u vezu s umjetnošću performansa i performativnim elementima umjetničke strategije korištenja vlastitog tijela, ili tijela drugih ljudi nastavljajući se na lakanovsku tezu o značenju slike tijela u konstruiranju identiteta subjekta, u suvremenoj, primarno procesualnoj, akcijskoj, body-art i video umjetnosti. Figura flâneura, inherentnog nihilizma i nužno u svezi s urbanim prostorom opulentnog društva, prisutna je u izvedbenim umjetnostima kroz rekreaciju svakodnevnih nečinjenja kao što su hodanje, stajanje, koračanje u realnom, linearnom ili nekronološkom (engl. cut-and-paste) vremenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam
Napomena
Sveučilište u Zagrebu, Filozofski, Agronomski i
Arhitektonski fakultet - Zbornik radova studenata
doktorskog studija