Pregled bibliografske jedinice broj: 1140985
Informiranje osoba s intelektualnim teškoćama putem medija
Informiranje osoba s intelektualnim teškoćama putem medija // Unapređenje kvalitete života djece i mladih - Tematski zbornik, 1 (2021), 585-592 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1140985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informiranje osoba s intelektualnim teškoćama
putem medija
(Informing people with intellectual disabilities by
media)
Autori
Jakovčev, Mirjana ; Ostojić Baus Jasna ; Gašpar Čičak Andrea
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih - Tematski zbornik (1986-9886) 1
(2021);
585-592
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
osobe s intelektualnim teškoćama, mediji, informiranje
(people with intellectual disabilities, media, informing, easy to read)
Sažetak
Mediji predstavljaju osnovno sredstvo informiranja svakog pojedinca. Osobe s intelektualnim teškoćama su slabo uključene u društvo prilikom čega imaju ograničen pristup informacijama. Ovaj pristup je uvelike ograničen zbog nedostatka dostupnosti javnih sadržaja u lako razumljivoj verziji, čime se krši njihovo pravo na informiranje zagarantirano Konvencijom o pravima osoba s invaliditetom. Također, dobivanje jasnih i relevantnih informacija preduvjet je za samoodređeno ponašanje i korištenje građanskih prava. U javnosti postoji nedovoljna osviještenost o potrebi prikazivanja sadržaja u lako razumljivom formatu. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati načine informiranja osoba s intelektualnim teškoćama. Istraživanje je provedeno putem ankete koju je ispunilo ukupno 159 osoba s intelektualnim teškoćama u dobi od 16 do 64 godina života, od čega je 75 osoba muškog spola, a 84 osobe ženskog spola. Svi ispitanici su polaznici programa Udruga osoba s intelektualnim teškoćama koje su članice Hrvatskog saveza Udruga osoba s intelektualnim teškoćama. Dobiveni rezultati ukazuju da osobe s intelektualnim teškoćama najčešće koriste televiziju kao medij, ali i na problem prisutan kod razumijevanja sadržaja. Ovo istraživanje može poslužiti kao polazišna točka za daljnja istraživanja medijske informiranosti osoba s intelektualnim teškoćama, kao i kreiranja lako razumljivih sadržaja za osobe s intelektualnim teškoćama u medijima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti