Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1140959

Slobodno vrijeme i glazba: izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti učenika u gradu i predgrađu


Šulentić Begić, Jasna; Begić, Amir; Kir, Ivona
Slobodno vrijeme i glazba: izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti učenika u gradu i predgrađu // Revija za sociologiju, 51 (2021), 2; 203-230 doi:10.5613/rzs.51.2.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1140959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slobodno vrijeme i glazba: izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti učenika u gradu i predgrađu
(Leisure Time and Music: Extracurricular and Out-Of-School Music Activities of Students in Urban and Suburban Areas)

Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir ; Kir, Ivona

Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 51 (2021), 2; 203-230

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti, gradska škola, prigradska škola, učenici starije školske dobi, slobodno vrijeme
(extracurricular and out-of-school music activities, urban school, suburban school, students, leisure time)

Sažetak
Učenicima osnovne škole nude se različite glazbene aktivnosti, kako u okviru školske ustanove (izvannastavne aktivnosti), tako i izvan nje (izvanškolske aktivnosti), a uključenost osnovnoškolaca u spomenute aktivnosti ovisi o raznolikim čimbenicima. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje koje se odvijalo tijekom 2018. godine i koje je obuhvatilo 510 ispitanika. Istraživanje je provedeno postupkom anketiranja na prigodnom uzorku u dvjema općeobrazovnim osnovnim školama Osječko-baranjske županije, tj. anketirani su učenici od četvrtog do osmog razreda jedne prigradske i jedne gradske škole. Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj su mjeri izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti zastupljene među učenicima i utječu li lokacija škole, spol, razred učenika i (ne)bavljenje glazbom njihovih roditelja na pohađanje glazbenih aktivnosti. Rezultati istraživanja pokazali su kako je polaženje tih aktivnosti podjednako zastupljeno kod učenika u predgrađu i gradu. Također, utvrđeno je kako spomenute aktivnosti pohađa znatno veći broj djevojčica u odnosu na dječake. Izvanškolske glazbene aktivnosti u većoj mjeri polaze učenici četvrtih, petih i šestih razreda, negoli sedmih i osmih. Ujedno, utvrđeno je kako učenici, čiji se roditelji bave glazbom, u značajnoj mjeri polaze glazbene aktivnosti. Sveukupno, rezultati ovog istraživanja pokazali su nedovoljnu zastupljenost izvannastavnih i izvanškolskih glazbenih aktivnosti među populacijiom učenika od čevrtog do osmog razreda osnovne škole. Brojnija ponuda glazbenih aktivnosti i snažnije animiranje učenika za uključivanje u iste nužni su jer su istraživanja pokazala brojne dobrobiti bavljenja glazbom, poput poboljšanja ponašanja, školskih postignuća, društvenih vještina, pamćenja, kreativnosti, kognitivnih vještina i cjelokupnoga osobnog razvoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)

Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Amir Begić (autor)

Avatar Url Jasna Šulentić Begić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Šulentić Begić, Jasna; Begić, Amir; Kir, Ivona
Slobodno vrijeme i glazba: izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti učenika u gradu i predgrađu // Revija za sociologiju, 51 (2021), 2; 203-230 doi:10.5613/rzs.51.2.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Šulentić Begić, J., Begić, A. & Kir, I. (2021) Slobodno vrijeme i glazba: izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti učenika u gradu i predgrađu. Revija za sociologiju, 51 (2), 203-230 doi:10.5613/rzs.51.2.2.
@article{article, author = {\v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna and Begi\'{c}, Amir and Kir, Ivona}, year = {2021}, pages = {203-230}, DOI = {10.5613/rzs.51.2.2}, keywords = {izvannastavne i izvan\v{s}kolske glazbene aktivnosti, gradska \v{s}kola, prigradska \v{s}kola, u\v{c}enici starije \v{s}kolske dobi, slobodno vrijeme}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.51.2.2}, volume = {51}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Slobodno vrijeme i glazba: izvannastavne i izvan\v{s}kolske glazbene aktivnosti u\v{c}enika u gradu i predgra\dju}, keyword = {izvannastavne i izvan\v{s}kolske glazbene aktivnosti, gradska \v{s}kola, prigradska \v{s}kola, u\v{c}enici starije \v{s}kolske dobi, slobodno vrijeme} }
@article{article, author = {\v{S}ulenti\'{c} Begi\'{c}, Jasna and Begi\'{c}, Amir and Kir, Ivona}, year = {2021}, pages = {203-230}, DOI = {10.5613/rzs.51.2.2}, keywords = {extracurricular and out-of-school music activities, urban school, suburban school, students, leisure time}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.51.2.2}, volume = {51}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Leisure Time and Music: Extracurricular and Out-Of-School Music Activities of Students in Urban and Suburban Areas}, keyword = {extracurricular and out-of-school music activities, urban school, suburban school, students, leisure time} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • CEEAS – Central & Eastern European Academic Source (EBSCO, Ipswich, USA)
  • CEEOL – Central and Eastern European Online Library (Frankfurt am Main, Germany)
  • DOAJ – Directory of Open Access Journals (Lund, Sweden)
  • ERIH PLUS – The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (Bergen, Norway)
  • IBSS – International Bibliography of the Social Sciences (London, UK)
  • Political Sci


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font