Pregled bibliografske jedinice broj: 1140959
Slobodno vrijeme i glazba: izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti učenika u gradu i predgrađu
Slobodno vrijeme i glazba: izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti učenika u gradu i predgrađu // Revija za sociologiju, 51 (2021), 2; 203-230 doi:10.5613/rzs.51.2.2 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1140959 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slobodno vrijeme i glazba: izvannastavne i
izvanškolske glazbene aktivnosti učenika u
gradu i predgrađu
(Leisure Time and Music: Extracurricular and
Out-Of-School
Music Activities of Students in Urban and
Suburban Areas)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir ; Kir, Ivona
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 51
(2021), 2;
203-230
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti, gradska škola, prigradska škola, učenici starije školske dobi, slobodno vrijeme
(extracurricular and out-of-school music activities, urban school, suburban school, students, leisure time)
Sažetak
Učenicima osnovne škole nude se različite glazbene aktivnosti, kako u okviru školske ustanove (izvannastavne aktivnosti), tako i izvan nje (izvanškolske aktivnosti), a uključenost osnovnoškolaca u spomenute aktivnosti ovisi o raznolikim čimbenicima. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje koje se odvijalo tijekom 2018. godine i koje je obuhvatilo 510 ispitanika. Istraživanje je provedeno postupkom anketiranja na prigodnom uzorku u dvjema općeobrazovnim osnovnim školama Osječko-baranjske županije, tj. anketirani su učenici od četvrtog do osmog razreda jedne prigradske i jedne gradske škole. Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj su mjeri izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti zastupljene među učenicima i utječu li lokacija škole, spol, razred učenika i (ne)bavljenje glazbom njihovih roditelja na pohađanje glazbenih aktivnosti. Rezultati istraživanja pokazali su kako je polaženje tih aktivnosti podjednako zastupljeno kod učenika u predgrađu i gradu. Također, utvrđeno je kako spomenute aktivnosti pohađa znatno veći broj djevojčica u odnosu na dječake. Izvanškolske glazbene aktivnosti u većoj mjeri polaze učenici četvrtih, petih i šestih razreda, negoli sedmih i osmih. Ujedno, utvrđeno je kako učenici, čiji se roditelji bave glazbom, u značajnoj mjeri polaze glazbene aktivnosti. Sveukupno, rezultati ovog istraživanja pokazali su nedovoljnu zastupljenost izvannastavnih i izvanškolskih glazbenih aktivnosti među populacijiom učenika od čevrtog do osmog razreda osnovne škole. Brojnija ponuda glazbenih aktivnosti i snažnije animiranje učenika za uključivanje u iste nužni su jer su istraživanja pokazala brojne dobrobiti bavljenja glazbom, poput poboljšanja ponašanja, školskih postignuća, društvenih vještina, pamćenja, kreativnosti, kognitivnih vještina i cjelokupnoga osobnog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CEEAS – Central & Eastern European Academic Source (EBSCO, Ipswich, USA)
- CEEOL – Central and Eastern European Online Library (Frankfurt am Main, Germany)
- DOAJ – Directory of Open Access Journals (Lund, Sweden)
- ERIH PLUS – The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (Bergen, Norway)
- IBSS – International Bibliography of the Social Sciences (London, UK)
- Political Sci