Pregled bibliografske jedinice broj: 1140667
Vidjeti drukčije? Žene i fotografija u Hrvatskoj između 1950-ih i 1970-ih
Vidjeti drukčije? Žene i fotografija u Hrvatskoj između 1950-ih i 1970-ih, 2021. (katalog).
CROSBI ID: 1140667 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vidjeti drukčije? Žene i fotografija u Hrvatskoj
između 1950-ih i 1970-ih
(Seeing differently? Women and photography in
Croatia between 1950s and 1970s)
Autori
Križić Roban, Sandra
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, katalog
Godina
2021
Ključne riječi
ženska fotografija ; foto klubovi ; konceptualna fotografija ; kolaž ; ženski pogled
(women's photography ; photo clubs ; conceptual photography ; collage ; woman's gaze)
Sažetak
Odabrana djela potiču raspravu o načinima i putovima kako su žene djelovale fotografski, polazeći od činjenice da, kada govorimo o ovom području, žene u fotografiju ulaze kasno i uz mnoge prepreke. Tiskani mediji bili su važno mjesto prodora fotografije u različite slojeve društva. Unatoč određenom broju specijaliziranih fotografskih časopisa, koji se u Jugoslaviji počinju objavljivati od 1911., većina njih uglavnom je posvećena tehničkim pitanjima, savjetima fotoamaterima i reklamiranju novih proizvoda. Takvo će stanje dugo potrajati, dok će se tema ženske fotografije početi razmatrati tek nakon Drugog svjetskog rata, a i tada tek sporadično i nesustavno. Ovom prilikom izdvojeno je pet umjetnica koje su na razne načine bile povezane s Fotoklubom Zagreb. Naime, upravo su fotoklubovi generatori promjena koje su obilježile razdoblje između 1950-ih i 1980-ih godina, koje je u fokusu ove izložbe. Većina njih, poput Slavke Pavić, Erike Šmider, Danijele Lušin i Ivančice Privore Kurtele, sudjelovala je u radu kluba te osnutku Ženske sekcije 1973. godine, nakon čega je uslijedio niz izložbi na kojima su se skupno predstavile. U istome je klubu osnovna znanja o fotografiji stekla i slikarica Jadranka Fatur, čiji fotografski opus možemo pripisati konceptualnim tendencijama karakterističnima za 1970-e godine. Uz njih, nekoliko je fotokolaža koje su između 1960. i ranih 1970-ih godina izradile samouke autorice Inka Švertasek i Nada Vrkljan- Križić. Ovakav izbor pripomoći će u rasvjetljivanju pozicije žena u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti i eksperimentima u području fotografije te će potaknuti istraživanja o onome što su o ženama s kamerom u rukama govorili drugi. Je li način kako su snimale specifičan za “ženski pogled”, ili iza objektiva ipak ne postoje rodne razlike?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Likovne umjetnosti, Primijenjena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje, Rodni studiji
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-1772 - Teme i aspekti hrvatske fotografije od 19. stoljeća do danas (Ekspozicija) (Križić Roban, Sandra, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Sandra Križić Roban
(autor)