Pregled bibliografske jedinice broj: 1140607
Jezične pogreške u školskim esejima iz Hrvatskoga jezika 2009. - 2019.
Jezične pogreške u školskim esejima iz Hrvatskoga jezika 2009. - 2019. // Bjelovarski učitelj: časopis za odgoj i obrazovanje, XXV. (2020), 1-3; 98-107 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1140607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezične pogreške u školskim esejima iz Hrvatskoga
jezika 2009. - 2019.
(Language errors in Croatian language school essays
2009 - 2019)
Autori
Nosić, Vesna
Izvornik
Bjelovarski učitelj: časopis za odgoj i obrazovanje (1330-0954) XXV.
(2020), 1-3;
98-107
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
hrvatski standardni jezik, norme hrvatskog standardnog jezika, Hrvatski jezik, školski eseji, jezične pogreške
(Standard Croatian language, Standard Croatian language norms, Croatian language, school essays, language errors)
Sažetak
Stručni članak donosi pregled čestih jezičnih pogrešaka u školskim esejima iz Hrvatskog jezika. Jezične pogreške predočene su u tablicama. Uz svaku jezičnu pogrešku nalazi se i točan odgovor. Hrvatski standardni jezik je normiran, tj. za govorenje i pisanje hrvatskim standardnim jezikom propisane su određene norme. U esejima je najčešće prekršena pravopisna, a zatim fonološka i leksička norma. Katkad je prekršena morfološka, sintaktička i tvorbena norma. Ovladavanje osnovama normi hrvatskog standardnog jezika zahtjev je koji se stavlja pred svakog učenika gimnazije. Ishod ovog preglednog rada, proizašlog iz školske prakse, trebao bi „doprinijeti njegovanju hrvatskoga standardnog jezika“ i „podizanju jezične kulture“ učenika Gimnazije „Matija Mesić“ u Slavonskom Brodu (Blagus, Hudeček, Jozić, Matas Ivanković i Mihaljević, Hrvatski za svaki dan, 2017, str. 6).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Kroatologija