Pregled bibliografske jedinice broj: 1140352
Imena. Metodički model nastavnog sata
Imena. Metodički model nastavnog sata // Varaždinski učitelj: digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje, 3 (2020), 4; 153-173 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1140352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imena. Metodički model nastavnog sata
(Names. Methodical Class Model)
Autori
Nosić, Vesna
Izvornik
Varaždinski učitelj: digitalni stručni časopis za odgoj i obrazovanje (2623-7237) 3
(2020), 4;
153-173
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
antroponimi, antroponomastika, onomastika, toponimi, toponomastika
(anthroponyms, anthroponomastics, onomastics, toponyms, toponomastics)
Sažetak
Rad je prikaz priprave i izvođenja nastavne jedinice Imena koja se obrađuje u okviru nastavnog predmeta Hrvatski jezik u nastavnom programu gimnazija u četvrtom razredu. Nastavna jedinica nalazi se u predmetnom području jezik u nastavnoj cjelini/temi Onomastika. Priprava i izvedba nastavne jedinice sadrži sljedeće elemente: nastavnu cjelinu/temu, nastavnu jedinicu, tip nastavnog sata, metodički sustav, cilj nastavne jedinice, ključne pojmove, odgojno-obrazovna postignuća/ishode učenja: kognitivno područje, psihomotoričko područje i afektivno područje, unutarpredmetnu i međupredmentu korelaciju, nastavne izvore, sredstva i pomagala, nastavne oblike, nastavne metode i metodičke postupke, literaturu za učenike i nastavnike, dramsku igru i plan ploče. Prikaz izvedbenog dijela nastavne jedinice sadrži tri dijela: uvodni dio (5 minuta) kojega čini: doživljajno-spoznajna motivacija (dramska igra Baka i Anica, 1. dio), emocionalno- intelektualna pauza, objava doživljaja, najava teme nastavne jedinice, najava ishoda nastavnog sata ; središnji dio (30 minuta): obrada novoga gradiva, rješavanje zadataka na nastavnom listiću i čitanje riješenih zadataka ; zaključni dio (10 minuta): sinteza (ponoviti i objasniti osnovne pojmove iz onomastike, navesti nove primjere, zadavanje domaće zadaće te izvedba dramske igre Baka i Anica, 2. dio). Metodički kreativan i dinamičan nastavni sat, osmišljen raznovrsnim oblicima i metodama te nastavnim sredstvima i pomagalima, naveo je učenike da marljivo rade tijekom cijelog sata. Dramska igra s ginjol- lutkama dodatno je motivirala učenike. Gledanjem i slušanjem, čitanjem i pisanjem, kao i rješavanjem različitih zadataka, učenici su postupno usvojili pojmove iz područja onomastike, razvrstali nove primjere, a zatim su povezali pravopisnu normu s pisanjem imena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Kroatologija