Pregled bibliografske jedinice broj: 1140346
Eponimi – od domaće zadaće do projekta
Eponimi – od domaće zadaće do projekta // Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 154 (2013), 1-2; 241-247 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1140346 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Eponimi – od domaće zadaće
do projekta
(Eponyms – from Homework to a Project)
Autori
Nosić, Vesna
Izvornik
Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 154
(2013), 1-2;
241-247
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
eponimi, istraživački rad, hrvatski jezik, nastavni predmeti, PowerPoint prezentacija, učenički projekt
(eponyms, research, Croatian language, subjects, Power-Point presentation, students’ project)
Sažetak
Stručni članak donosi obradu eponima, PowerPoint prezentaciju, zadatke zadane za domaću zadaću i učenički projekt Eponimi u gimnazijskim udžbenicima. U Programu hrvatskoga jezika za gimnazije eponimi se kao vrsta posuđenica obrađuju u predmetnom području jezik u četvrtom razredu, a u predmetnom području knjževnost zastupljeni su od prvog do četvrtog razreda. U Gimnaziji “Matija Mesić” u Slavonskom Brodu u nastavi hrvatskoga jezika koriste se udžbenici “Fon-fon” Dragice Dujmović Markusi. Autorica je eponime u predmetnom području jezik obradila u nastavnim cjelinama Posuđenice i Onomastika. Frazeologija. Nastojeći potaknuti učenike na stvaralački i istraživački rad, nastavnica je, obrađujući nastavnu temu Vrste posuđenica, prikazala PowerPoint prezentaciju o eponimima. Prezentacija i rješavanje zadataka zadanih za domaću zadaću, zainteresirali su učenike pa su u izvannastavnom radu realizirali projekt Eponimi u gimnazijskim udžbenicima obuhvativši četverogodišnje gradivo iz osam nastavnih predmeta. Istražili su eponime u nastavnim predmetima hrvatski jezik, povijest, geografija, matematika, fizika, kemija, biologija i vjeronauk ; dodali su i eponime iz svakodnevnog života. Kratke priče vezane uz postanak svakog eponima, kao i slike nekih imenodavatelja i imenoprimatelja, zalijepili su na hamer-papire po nastavnim predmetima. Projekt je prezentiran najprije u učionici, a zatim je izložen u predvorju škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Kroatologija