Pregled bibliografske jedinice broj: 1140271
UTJECAJ OZNAKA IZVORNOSTI NA POVEĆANJE KVALITETE I PREPOZNATLJIVOSTI LOKALNIH PROIZVODA
UTJECAJ OZNAKA IZVORNOSTI NA POVEĆANJE KVALITETE I PREPOZNATLJIVOSTI LOKALNIH PROIZVODA // 22. međunarodni simpozij o kvaliteti KVALITETA – JUČER, DANAS, SUTRA / 22st International Symposium on Quality QUALITY – YESTERDAY, TODAY, TOMORROW / Drljača, Miroslav (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2021. str. 241-258 doi:10.52730/JSBS5369 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1140271 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UTJECAJ OZNAKA IZVORNOSTI NA POVEĆANJE KVALITETE I
PREPOZNATLJIVOSTI LOKALNIH PROIZVODA
(INFLUENCE OF QUALITY LABELS ON INCREASING THE
QUALITY AND RECOGNITION OF LOCAL PRODUCTS)
Autori
Zdrilić, Ivica ; Župan, Ivan ; Dadić, Fiona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
22. međunarodni simpozij o kvaliteti KVALITETA – JUČER, DANAS, SUTRA / 22st International Symposium on Quality QUALITY – YESTERDAY, TODAY, TOMORROW
/ Drljača, Miroslav - Zagreb : Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2021, 241-258
Skup
22. Međunarodni simpozij o kvaliteti: „Kvaliteta – jučer, danas, sutra“
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 09.06.2021. - 11.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvaliteta, oznake izvornosti, prepoznatljivost, strategija, Novigradska dagnja.
(quality, appellations of origin, recognition, strategy, Novigrad mussels)
Sažetak
Kvaliteta proizvoda jedan je od glavnih kriterija stjecanja kompetitivnih prednosti u odnosu na konkurenciju. Pri tome oznake kvalitete mogu biti način komuniciranja između proizvoda i kupca. Više istraživanja provedenih među potencijalnim kupcima je pokazalo kako su ispitanici spremni platiti više za proizvod koji im nudi veću kvalitetu. Uvođenjem oznaka zemljopisnog podrijetla potiče se ruralno gospodarstvo te tako pridonosi povećanju prihoda poljoprivrednika te zadržavanju stanovništva u udaljenim područjima i područjima s otežanim uvjetima gospodarenja. Na taj se način povećava i tržišna vrijednost proizvoda gospodarskih subjekata jer se jamči njihova posebnost u odnosu na druge slične proizvode ili prehrambene proizvode. Osim toga, zahvaljujući uvođenju oznake zemljopisnog podrijetla kupci mogu donositi odluku o kupnji na temelju jasnih informacija o posebnim svojstvima proizvoda koje kupuju. Na razini Europske unije razlikuju se tri oznake: „zaštićena oznaka izvornosti“, „zaštićena oznake zemljopisnog podrijetla“ i „zajamčeno tradicionalni specijaliteti“. Oznaka izvornosti ili kvalitete je alat marketinškog pristupa jer su kupci spremni platiti nešto više za proizvod koji im jamči kvalitetu, ali i alat za ruralni razvoj zbog činjenice da se oznaka zemljopisnog podrijetla ne može premjestiti na drugo područje pa daje dodatnu vrijednost ruralnom području zbog kojeg je proizvod zaštićen. U empirijskom dijelu ovog rada autori su proveli istraživanje tržišne prepoznatljivosti „Novigradske dagnje“ na uzorku od 574 ispitanika. Rezultati istraživanja, korišteni su za slijedeći korak definiranja strateškog pozicioniranja proizvoda „Novigradske dagnje“ u cilju postizanja ekonomskih i ostalih pozitivnih učinaka. Stoga se povezanost marikulture, poljoprivredne proizvodnje i turizma nameće kao slijedeći korak kroz održivi turizam. Održivi turizam je u prvom redu usmjeren na povećanje zadovoljstva turista te društveno-ekonomske koristi, očuvanje prirodne i kulturne baštine i snižavanje negativnih utjecaja turizma na lokalnu zajednicu u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Zbornik je indeksiran u bazi EconLit