Pregled bibliografske jedinice broj: 1140029
Kompozicijska teorija Miltona Babbitta i analiza "Triju skladbi za klavir" (1947.)
Kompozicijska teorija Miltona Babbitta i analiza "Triju skladbi za klavir" (1947.), 2018., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija / I. odsjek za kompoziciju i teoriju glazbe, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1140029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompozicijska teorija Miltona Babbitta i analiza "Triju skladbi za
klavir" (1947.)
(Milton Babbitt's compositional theory and an analysis of his "Three
Compositions for Piano" (1947))
Autori
Rebrina, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija / I. odsjek za kompoziciju i teoriju glazbe
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
03.07
Godina
2018
Stranica
82
Mentor
Kiš Žuvela, Sanja
Ključne riječi
Milton Babbitt ; Tri skladbe za klavir ; dodekafonija ; serijalna glazba ; analiza ; percepcija serijalne glazbe
(Milton Babbitt ; Three Compositions for Piano ; dodecaphony ; serialism ; analysis ; perception of serial music)
Sažetak
Kompozicijska teorija Miltona Babbitta oslanja se na Schönbergove i Webernove postupke te ih proširuje na organizaciju svih parametara glazbe. Korijeni svih inovacija koje je predstavio kroz svoje dugo stvaralaštvo vidljivi su već u ranom opusu. Neke od inovacija predstavljene su u analizi Triju skladbi za klavir [Three Compositions for Piano], a uključuju teoriju o svekombinatornim heksakordima, predsređivanje građe materijala u potki, organizaciju ritma i ostalih parametara. Prva od Triju skladbi za klavir često se spominje u literaturi, više je puta analizirana i često se uzima kao primjer za Babbittove uobičajene kompozicijske postupke. To nije slučaj s drugim dvjema skladbama, o kojima se gotovo uopće nije pisalo. Formalno-tehnička analiza otkriva povezanost i artikulaciju materijala u svakoj skladbi posebno, ali i na razini trostavačne cjeline. Osim materijala i načina njegova predsređenja ova analiza ispituje i druge, slušno prepoznatljive elemente i nastoji ih povezati s formom svake od triju skladbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost