Pregled bibliografske jedinice broj: 1140028
Arsen Dedić: Ministarstvo straha. Interpretacija poezije i glazbe u kontekstu 1990-ih godina uz glazbenopedagoški osvrt
Arsen Dedić: Ministarstvo straha. Interpretacija poezije i glazbe u kontekstu 1990-ih godina uz glazbenopedagoški osvrt, 2018., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija / Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1140028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arsen Dedić: Ministarstvo straha.
Interpretacija poezije i glazbe u kontekstu 1990-ih godina uz
glazbenopedagoški osvrt
(Arsen Dedić: Ministry of Fear. An interpretation of poetry and music
in the context of 1990s, with a musical pedagoy review)
Autori
Frančić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija / Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
88
Mentor
Kiš Žuvela, Sanja ; Protrka Štimec, Marina
Ključne riječi
Arsen Dedić ; Ministarstvo straha ; književnost ; glazba ; 1990-e ; interdisciplinarni pristup ; analiza
(Arsen Dedić ; Ministarstvo straha ; literature ; music ; 1990s ; interdisciplinary approach ; analysis)
Sažetak
U ovome su radu prikazana najvažnija obilježja albuma Ministarstvo straha Arsena Dedića uz detaljniji osvrt na kontekst njegova nastanka. U prvome je dijelu istaknuta važnija biografija i bibliografija Arsena Dedića koja je na određeni način povezana s poetikom ili glazbom pjesama s albuma. Opisan je njegov dotadašnji književni i glazbeni stil kako bi se stvaralaštvo devedesetih godina 20. stoljeća moglo usporediti s ranijim stvaralaštvom. Budući da je album nastajao u ratnim i poratnim godinama, opisan je povijesni, književni i glazbeni kontekst koji je u određenoj mjeri utjecao na stvaranje albuma. Također, obilježja Dedićeva opusa devedesetih uspoređena su s obilježjima tadašnjih dominantnih književnih i glazbenih strujanja. U književnom su dijelu zatim interpretirane reprezentativne pjesme Arsena Dedića s obzirom na glavne tematske preokupacije, ljubavni i ratni diskurs, kao i pjesme Antuna Šoljana i Zvonimira Goloba koje je Dedić uglazbio i uvrstio na album. Glazbeni dio rada sadrži analize skladbenih postupaka u izabranim pjesmama: usporedbu postupaka s retoričkim figurama, način uglazbljivanja vlastite poezije, instrumentaciju i oblik pjesama, elemente jazza te postupak mijenjanja fokalizacije. Potonje je prikazano kako bi se uspostavila korelacija književnosti i glazbe. Konačno, prikazan je mogući interdisciplinarni pristup albumu radi mogućeg uvrštavanja Dedićeva opusa u nastavne programe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Književnost, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Muzička akademija, Zagreb