Pregled bibliografske jedinice broj: 1140026
Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia
Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia, 2019., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija / VIII. odsjek za glazbenu pedagogiju, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1140026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia
(The characteristics of blind pupils in elementary solfeggio class)
Autori
Vojvodić, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Muzička akademija / VIII. odsjek za glazbenu pedagogiju
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
17.06
Godina
2019
Stranica
59
Mentor
Kiš Žuvela, Sanja ; Čorić, Ana
Ključne riječi
glazbena pismenost ; glazbene sposobnosti ; sljepoća ; solfeggio
(aural training ; blindness ; music abilities ; musical literacy)
Sažetak
Diplomski rad usmjeren je prikazivanju specifičnosti slijepog učenika integriranog u nastavu solfeggia u glazbenim školama. Lišen uvriježenih predrasuda, slijepi je učenik postavljen u kontekst osjetilne kompenzacije, čime pokazujemo da sljepoća ipak ne mora dovesti do smanjenja praga osjetljivosti u ostalih osjetila, već može i rezultirati kvalitetnijom diskriminacijom elemenata zvuka kod onih slijepih pojedinaca koji su i glazbeno obrazovani. Taktilne i haptičke senzacije su, uza slušne, glavni izvor perceptivnih informacija u slijepih, što se u nastavi može primijeniti kroz pretvorbu određenih glazbenih elemenata iz slušnih u opipne. Prema Stančiću (1991), u slijepih postoji veća tendencija za konkretno naspram apstraktnome mišljenju. Nastavu je iz tog razloga potrebno maksimalno verbalizirati. U radu se razmatraju pojedine aktivnosti te korištenje pomoćne računalne programske podrške u nastavi. Predstavljamo aktivnosti za pospješivanje učenja ritma i melodije, poput Orffova instrumentarija te određenih igara. Podaci dobiveni analizom predmetne literature uspoređeni su s iskustvima dobivenim intervjuiranjem triju sudionika nastavnoga procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb