Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1140026

Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia


Vojvodić, Sonja
Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia, 2019., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija / VIII. odsjek za glazbenu pedagogiju, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 1140026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia
(The characteristics of blind pupils in elementary solfeggio class)

Autori
Vojvodić, Sonja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Muzička akademija / VIII. odsjek za glazbenu pedagogiju

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
17.06

Godina
2019

Stranica
59

Mentor
Kiš Žuvela, Sanja ; Čorić, Ana

Ključne riječi
glazbena pismenost ; glazbene sposobnosti ; sljepoća ; solfeggio
(aural training ; blindness ; music abilities ; musical literacy)

Sažetak
Diplomski rad usmjeren je prikazivanju specifičnosti slijepog učenika integriranog u nastavu solfeggia u glazbenim školama. Lišen uvriježenih predrasuda, slijepi je učenik postavljen u kontekst osjetilne kompenzacije, čime pokazujemo da sljepoća ipak ne mora dovesti do smanjenja praga osjetljivosti u ostalih osjetila, već može i rezultirati kvalitetnijom diskriminacijom elemenata zvuka kod onih slijepih pojedinaca koji su i glazbeno obrazovani. Taktilne i haptičke senzacije su, uza slušne, glavni izvor perceptivnih informacija u slijepih, što se u nastavi može primijeniti kroz pretvorbu određenih glazbenih elemenata iz slušnih u opipne. Prema Stančiću (1991), u slijepih postoji veća tendencija za konkretno naspram apstraktnome mišljenju. Nastavu je iz tog razloga potrebno maksimalno verbalizirati. U radu se razmatraju pojedine aktivnosti te korištenje pomoćne računalne programske podrške u nastavi. Predstavljamo aktivnosti za pospješivanje učenja ritma i melodije, poput Orffova instrumentarija te određenih igara. Podaci dobiveni analizom predmetne literature uspoređeni su s iskustvima dobivenim intervjuiranjem triju sudionika nastavnoga procesa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanja Kiš Žuvela (mentor)

Avatar Url Ana Čorić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vojvodić, Sonja
Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia, 2019., diplomski rad, diplomski, Muzička akademija / VIII. odsjek za glazbenu pedagogiju, Zagreb, Hrvatska
Vojvodić, S. (2019) 'Specifičnosti slijepih učenika u osnovnoškolskoj nastavi solfeggia', diplomski rad, diplomski, Muzička akademija / VIII. odsjek za glazbenu pedagogiju, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vojvodi\'{c}, Sonja}, year = {2019}, pages = {59}, keywords = {glazbena pismenost, glazbene sposobnosti, sljepo\'{c}a, solfeggio}, title = {Specifi\v{c}nosti slijepih u\v{c}enika u osnovno\v{s}kolskoj nastavi solfeggia}, keyword = {glazbena pismenost, glazbene sposobnosti, sljepo\'{c}a, solfeggio}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vojvodi\'{c}, Sonja}, year = {2019}, pages = {59}, keywords = {aural training, blindness, music abilities, musical literacy}, title = {The characteristics of blind pupils in elementary solfeggio class}, keyword = {aural training, blindness, music abilities, musical literacy}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font