Pregled bibliografske jedinice broj: 1139973
Upotreba digitalnih alata u radu s učenicima s teškoćama u posebno odgojno-obrazovnim ustanovama
Upotreba digitalnih alata u radu s učenicima s teškoćama u posebno odgojno-obrazovnim ustanovama // Zbornik sažetaka Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom / Zupanc, Antun ; Kos, Renata (ur.).
Varaždin: Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2021. str. 92-93 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1139973 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba digitalnih alata u radu s učenicima s teškoćama u posebno odgojno-obrazovnim ustanovama
(Use of digital tools in teaching students with developmental difficulties in special education institutions)
Autori
Femec, Luka ; Mašić Fabac, Valentina ; Smolić, Maja ; Šarko, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom
/ Zupanc, Antun ; Kos, Renata - Varaždin : Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, 2021, 92-93
ISBN
978-953-58871-3-3
Skup
Znanstveno-stručna konferencija "Odgojno-obrazovna, zdravstvena i socijalna infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom"
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 06.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
digitalni alati, nastava na daljinu, učenik s teškoćama u razvoju
(digital tools, distance learning, student with developmental difficulties)
Sažetak
Cilj ovog rada je istražiti važnost i značaj digitalnih tehnologija, ali i izazove u kreiranju nastave na daljinu i poticanja učenika s teškoćama na realizaciju predviđenog nastavnog plana i programa. Istraživanje je provedeno online anketnim upitnikom s djelatnicima tri posebno odgojno-obrazovne ustanove Koprivničko-križevačke županije, a rezultati upitnika prikazati će njihove stavove općenito prema digitalnim alatima i nastavi na daljinu. Iako je korištenje novih tehnologija svakodnevnica u nastavi učenika s teškoćama, u periodu izolacije bilo je važno pronaći način za motivaciju i praćenje nastavnih sadržaja kako učenika tako i njihovih roditelja. Biti roditelj djeteta s teškoćama veliki je izazov, posebice u ovom periodu kada roditelj osim svoje prirodne uloge mora djelomično preuzeti i ulogu učitelja te pomoćnika u nastavi. Iz tih razloga, učitelj ječesto koristeći digitalne alate morao dodatno prilagoditi nastavni sadržaj koji će biti razumljiv djetetu, ali i roditelju te putem društvenih mreža, video poziva, telefona održavati komunikaciju kako bi učenik i dalje osjećao socijalizacijski aspekt i povezanost sa svojim učiteljem.kola učenicima s teškoćama ne predstavlja samo mjesto učenja akademskih vještina, već priliku za unaprjeđivanje socijalnih kompetencija, pozitivnih vršnjačkih odnosa, kontinuiranu strukturu rada te razvijanje svakodnevnih vještina. Većina teškoća vrlo često podrazumijeva različiti pristup učeniku, individualizaciju te prilagodbu zadataka. Budući je izolacija nastupila iznenadno, a učenici s teškoćama vrlo često su podložni unaprijed predviđenom rasporedu i rutini, važno je bilo objasniti razloge ostanka kod kuće i način funkcioniranja nastave na daljinu. Zbog svega navedenog, Odgojno-obrazovna, socijalna i zdravstvena infrastruktura za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetomPrimošten, 6. -8. travnja 2021.93učitelji su se nerijetko našli u stresnim situacijama, gdje im je također bila potrebna dodatna motivacija i podrška. Ipak, pozitivna strana nastave na daljinu je mogućnost razvijanja bolje povezanosti i suradnje između učitelja i roditelja, ali i prilika za dodatnim radom roditelja te uvid u mogućnosti i znanja djeteta koja do sada možda nisu bila primijećena i otkrivena. aključno, uvijek je važno imati na umu da je roditelj samo roditelj te da nam u središtu planiranja nastavnog rada uvijek treba biti učenik, kako u akademskim vještinama tako i u funkcioniranju u svakodnevnim situacijama u svojim lokalnim sredinama. Pružanje podrške, osiguravanje informatičke opreme, kontinuirane edukacije i pravovremenih informacija djelatnicima posebno odgojno-obrazovnih ustanova koju većinu čine edukacijski rehabilitatori, predstavlja glavni preduvjet ostvarivanja planiranih odgojno-obrazovnih ishoda i ciljeva te kontinuiranog nastavnog procesa kod učenika s većim teškoćama u razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Valentina Mašić Fabac
(autor)