Pregled bibliografske jedinice broj: 1139953
Stajališta i implikacije za budućnost pomoćnika u nastavi na području grada Koprivnice
Stajališta i implikacije za budućnost pomoćnika u nastavi na području grada Koprivnice // Zbornik sažetaka “Interesi, potrebe i prava” / Bukvić, Zlatko ; Sekušak Galešev, Snježana ; Pintarić Mlinar, Ljiljana ; Kos, Renata (ur.).
Šibenik, Hrvatska, 2019. str. 42-42 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1139953 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stajališta i implikacije za budućnost pomoćnika u nastavi na području grada Koprivnice
(The views and future implications of teaching assistants in Koprivnica)
Autori
Femec, Luka ; Holeček, Anja ; Mašić, Valentina ; Smolić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka “Interesi, potrebe i prava”
/ Bukvić, Zlatko ; Sekušak Galešev, Snježana ; Pintarić Mlinar, Ljiljana ; Kos, Renata - , 2019, 42-42
Skup
Međunarodna konferencija "Interesi, potrebe i prava"
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 24.04.2019. - 27.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učenici s teškoćama u razvoju, pomoćnici u nastavi, škola
(students with disabilities, teaching assistants, school)
Sažetak
Cilj ovog rada je prikazati stajališta pomoćnika u nastavi koji su zaposleni u tri osnove škole i jednoj posebnoj odgojno-obrazovnoj ustanovi na području grada Koprivnice. Proces integracije koji se vrlo brzo nastavio procesom inkluzije djece s teškoćama u razvoju u redovne odgojno-obrazovne ustanove, predstavlja veliki izazov pružanja jednakih mogućnosti obrazovanja kao i ostalim učenicima urednog razvoja. Kao moguće rješenje, vodeći se praksom drugih zemalja pokazao se pomoćnik u nastavi. Definirajući opis i uloge pomoćnika u nastavi te razinu njegovog obrazovanja, zaključilo se da posao pomoćnika u nastavi trebaju raditi osobe s minimalno završenom srednjom škole te dodatnom edukacijom. U početku većina pomoćnika zapošljavala se putem mjera Hrvatskog zavoda za zapošljavanje i raznih projekata civilnih organizacija. Njihova educiranost, ugovor o radu te uloga i pripremljenost za rad u odgojno-obrazovnom procesu nerijetko je ovisila o pojedinačnim godišnjim projektima i kompetentnosti stručnih timova škola. Iz tih razloga, pokazuje se potreba istraživanja koje će pružiti uvid u trenutno stanje i ulogu pomoćnika u nastavi te implicirati smjernice za unaprjeđenje njihovog daljnjeg rada. Za potrebe ovog istraživanja kreiran je anketni upitnik s ciljem ispitivanja stajališta pomoćnika u nastavi te njihovo viđenje trenutne uloge, zadovoljstvo poslom i suradnjom s učiteljem i roditeljem učenika. U istraživanju odgovori pomoćnika u nastavi pokazali su većinom njihovo zadovoljstvo trenutnim radom, ali i nezadovoljstvo ugovorno radnim odnosom. Razmatrane su i razlike stajališta pomoćnika iz redovnih i posebno odgojno-obrazovnih ustanova. Zbog toga, pokazuje se potreba za daljnjim istraživanjem uzimajući u obzir aspekte učitelja, roditelja, a posebice samih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Valentina Mašić Fabac
(autor)