Pregled bibliografske jedinice broj: 1139855
Što nam klasna analiza govori o nejednakostima u hrvatskom društvu?
Što nam klasna analiza govori o nejednakostima u hrvatskom društvu?, 2021. (popularni rad).
CROSBI ID: 1139855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što nam klasna analiza govori o nejednakostima u hrvatskom društvu?
(What does class analysis tell us about inequalities in Croatian society?)
Autori
Doolan, Karin ; Tonković, Željka
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2021
Ključne riječi
nejednakost, klase, Hrvatska
(inequalities, social class, Croatia)
Sažetak
Prilog autorica Doolan i Tonković o klasnim nejednakostima skicira hrvatsko društvo kao klasnu piramidu koju čini manji udio ljudi na vrhu, nešto više ljudi u sredini i najveći dio na dnu klasne hijerarhije. Kao pozitivnima ističu nalaze da mlađe generacije srednje i radničke klase u prosjeku imaju više kapitala od starijih generacija (u prosjeku su obrazovaniji, govore više stranih jezika, imaju šire mreže društvenih kontakata, imaju štednju i nešto viša primanja) kao i to da se stopa rizika od siromaštva u Hrvatskoj u posljednjih 10 godina ponešto smanjila. No, fokus autorica je i na nalazima prema kojima biti pripadnikom radničke klase znači i niže zadovolj-stvo uvjetima rada, rad u komparativno težim uvjetima, financijske brige kao i lošije procjene psihofizičkog zdravlja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2014-09-3134 - Društvena stratifikacija u Hrvatskoj: strukturni i subjektivni aspekti (STRAT) (Doolan, Karin, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru