Pregled bibliografske jedinice broj: 1139727
Proširenje neizrazitog adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjem prioritetima prolaska vozila žurnih službi
Proširenje neizrazitog adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjem prioritetima prolaska vozila žurnih službi, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1139727 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proširenje neizrazitog adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjem prioritetima prolaska vozila žurnih službi
(Extension of Fuzzy Adaptive Traffic Signal Control with Preemption for Emergency Vehicles)
Autori
Oremović, Izidor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
14.07
Godina
2020
Stranica
53
Mentor
Ivanjko, Edouard ; Miletić, Mladen
Ključne riječi
Inteligentni transportni sustavi, semaforizirano raskrižje, signalni plan, neizrazita logika, genetski algoritam, prioritet prolaska
(Intelligent Transportation Systems, signalized intersection, signal program, fuzzy logic, genetic algorithm, traffic signal preemption)
Sažetak
Broj vozila u opticaju je diljem svijeta u konstantom rastu, no prometna infrastruktura se u većini slučajeva ne može prilagođavati tom rastu fizičkim preinakama u veličini. Iz tog razloga je potrebno razvijati inteligentna rješenja koja mogu iskoristiti postojeću infrastrukturu na optimalan način. U tome je sadržana i ideja adaptivnog upravljanja semaforiziranim raskrižjima. U upravljanju prometom često postoji potreba za ispunjavanjem više ciljeva, što je slučaj i s ovim radom u kojemu je cilj bio izraditi neizraziti sustav adaptivnog upravljanja raskrižjem koji će umanjiti vrijeme putovanja svih vozila te pružiti prioritetni prolazak za vozila žurne službe. U radu je izrađen neizraziti upravljački sustav za adaptivno upravljanje signalnim planovima. Utjecaj na signalni plan je u vidu promjene redoslijeda faza i njihovog trajanja. U upravljački sustav je također ugrađena i osjetljivost na blizinu vozila žurne službe sa ciljem da propusti to vozilo pomoću intervencija na signalnom planu. Upravljački sustav je dodatno optimiran genetskim algoritmom kako bi se dodatno umanjilo vrijeme koje sva vozila i vozila žurne službe provode putujući kroz prometnu mrežu. Rad upravljačkog sustava je testiran u mikroskopskom prometnom simulatoru PTV VISSIM te je sami upravljački sustav izrađen u programskom paketu MATLAB. Evaluacija rada sustava je pokazala da su ispunjeni ciljevi optimizacije te da upravljački sustav uspješno smanjuje prosječne duljine repova čekanja i vremena putovanja vozila.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
--KK.01.1.1.01.009 - Napredne metode i tehnologije u znanosti o podatcima i kooperativnim sustavima (DATACROSS) (Šmuc, Tomislav; Lončarić, Sven; Petrović, Ivan; Jokić, Andrej; Palunko, Ivana) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb