Pregled bibliografske jedinice broj: 1139371
IZAZOVI IZVOĐENJA NASTAVE GLAZBENE KULTURE U KOMBINIRANIM RAZREDIMA PRIMARNOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA
IZAZOVI IZVOĐENJA NASTAVE GLAZBENE KULTURE U KOMBINIRANIM RAZREDIMA PRIMARNOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA, 2020. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 1139371 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IZAZOVI IZVOĐENJA NASTAVE GLAZBENE
KULTURE U KOMBINIRANIM RAZREDIMA
PRIMARNOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA
(THE CHALLENGES OF TEACHING MUSIC IN MIXED4 PRIMARY
EDUCATION CLASSES)
Autori
Blašković, Jelena
Izvornik
GLAZBENA PEDAGOGIJA U SVJETLU SADAŠNJIH I BUDUĆIH PROMJENA 6 / Svalina, Vesna - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, 2020, 149 - 264
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2020
Ključne riječi
glazbena kultura, kombinirani razredni odjeli, nastava, socijalni oblici rada, metode rada, intervju
(Music, mixed classes, teaching, work methods, social forms of classwork, interview)
Sažetak
Broj učenika u sustavu školstva, na određenom području, uvjetuje organizaciju rada unutar razrednih sustava. Rad s učenicima u primarnom odgoju i obrazovanju organiziran je u čistim ili u kombiniranim razrednim odjeljenjima. Sve je češća pojava kombiniranih razreda. Takav način rada vrlo je izazovan jer je jedan učitelj zadužen za odgojno-obrazovni proces u dvorazrednoj, trorazrednoj ili četverorazrednoj kombinaciji. Kompleksnost pristupa učenicima različite dobi i različitih sposobnosti iziskuje spretna metodička rješenja kako bi nastava bila što raznovrsnija i zanimljivija učenicima. Prema službenim podatcima u Sisačkoj-moslavačkoj županiji postoji 97 osnovnih škola, a u 43 škole nastava je organizirana u kombiniranim odjeljenjima. Postoji četrdeset i jedna dvorazredna, osam trorazrednih i pet četverorazrednih kombinacija. S obzirom na posebno radno okruženje i na specifičnost predmeta Glazbene kulture, cilj je rada istražiti kako učitelji kombiniranih razrednih odjeljenja izvode nastavu Glazbene kulture. Poseban naglasak stavljen je na organizaciju nastave, korištenje metoda i oblika rada, artikulaciju sata te koje su prednosti i nedostatci rada u kombiniranom razrednom odjeljenju. U istraživanju se koristila kvalitativna metoda prikupljanja podataka preko intervjua učiteljica primarnog odgoja i obrazovanja koje rade u dvorazrednom, trorazrednom i četverorazrednom nastavnom odjeljenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost