Pregled bibliografske jedinice broj: 1139266
Usud pijanizma: pijanizam u književnosti, književnost o pijanizmu
Usud pijanizma: pijanizam u književnosti, književnost o pijanizmu // Međunarodni znanstveni skup ZADARSKI FILOLOŠKI DANI 8, knjižica sažetaka
Zadar: Sveučilište u Zadru ; odjel za kroatistiku ; odjel za rusistiku, 2019. str. 69-70 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1139266 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usud pijanizma: pijanizam u književnosti,
književnost o pijanizmu
(The Fate of Pianism: Pianism in Literature,
Literature about Pianism)
Autori
Tucaković, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveni skup ZADARSKI FILOLOŠKI DANI 8, knjižica sažetaka
/ - Zadar : Sveučilište u Zadru ; odjel za kroatistiku ; odjel za rusistiku, 2019, 69-70
ISBN
978-953-331-259-0
Skup
Zadarski filološki dani 8
Mjesto i datum
Benkovac, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 08.11.2019. - 09.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
književnost, pijanizam, književne teorije, interdisciplinarnost, intermedijalnost
(piano, piano playing, literature, literary theory, interdisciplinarity, intermediateness)
Sažetak
Odnos književnosti i zbilje te uloga književnosti u službi obrazovanja i mnogih učenja prepoznati su i istraženi iz perspektive pijanističkog čitanja književnosti. Prisutnost sviranja klavira u književnim djelima (pijanizam u književnosti), kao i razmatranja o pijanizmu (književnost o pijanizmu), povezani su i dovedeni u odnos s književnom teorijom i komparatistikom. Čitanjem djela Ponos i predrasude (1813.) Jane Austen, Jane Eyre (1847.) Charlotte Brontë, Pijanistica (1983.) Elfriede Jelineki Gubitnik (1983.) Thomasa Bernharda istražuju se i osluškuju književna djela kroz prizmu intermedijalnosti, čime se njihova vrijednost iznova potvrđuje i ističe dodatni smisao.Uz objašnjenje terminologije naslova rada, navode se primjeri iz književnih djela romantizma, realizma i postmodernizma (današnjih dana), koja s jedne strane osvjetljuju pijanizam iz perspektive društvene razonode, a s druge iz perspektive profesije. Problematika je izložena dio po dio, raščlanjena prema principima komparativne metode, argumentirana i potkrijepljena navođenjem znanstvenih činjenica, citatima publikacija eminentnih autora poput Milivoja Solara, Viktora Žmegača i Miroslava Bekera te navodima primjera iz djela samih autora/ica romana. Ovaj rad, dakle, proučava književna djela koja se bave razmišljanjima o glazbi, i to pijanizmom kao specifičnom pojavom u reproduktivnoj glazbenoj umjetnosti. U navedenim djelima pijanizam i sviranje klavira predstavljaju medij koji ima vrlo rastezljivu ulogu, od (nazovi) sporedne s prizorima i epizodama koji se vrte oko klavira i sviranja, do glavne teme romana u kojima su središnji likovi pijanisti/ice. Iz svega navedenog jasno je da pijanizam inspirira književnike/ice te je iz njihovih razmišljanja moguće iščitati pogled na pijanizam iz druge perspektive. Književnost ipak s odmakom gleda na pijanizam koji, čini se upravo zbog te distance, može sagledati na način koji pijanizmu i pijanistima daje koristan uvid u sebe same, uvid u vlastiti usud.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Glazbena umjetnost, Književnost, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA