Pregled bibliografske jedinice broj: 1138615
Povijesni razvoj shvaćanja ideje kreativnosti u obrazovanju
Povijesni razvoj shvaćanja ideje kreativnosti u obrazovanju // 11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije "Prema kvalitetnoj školi" / Vickov, Glorija (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2018. str. 135-146 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1138615 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesni razvoj shvaćanja ideje kreativnosti u obrazovanju
(Historical Development of understanding the idea of
creativity in education)
Autori
Beroš, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije "Prema kvalitetnoj školi"
/ Vickov, Glorija - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2018, 135-146
Skup
11. Dani osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije Prema kvalitetnoj školi: Od znanosti do učionice
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 05.10.2017. - 06.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kritička pedagogija ; pedagogijska futurologija ; stvaralaštvo ;
(creativity ; critical theory of education ; educational futurology ;)
Sažetak
U radu će se ukratko prikazati razvojni put shvaćanja ideje kreativnosti u obrazovnom kontekstu. Prvi dio će započeti prikazom različitih teorija o nastanku i značaju kreativnosti kako za pojedinca, tako i za društvo u cjelini. Potom će se prikazati periodizacija razvoja kreativnosti kroz povijest (jedna od mogućih) te pokušati ukazati na povezanost između određenog kreativnog djelovanja pojedinca te društva u cjelini i razvojnog perioda kreativnosti kojem pripada njegovo shvaćanje kreativnosti. Drugi dio će već prikazane spoznaje uklopiti u okvir proučavanja kreativnosti u obrazovanju kako bi se putem teorijskih razmatranja pokušala utvrditi razvojna putanja proučavanog fenomena kroz povijest. Promatrajući različite kreativne prakse, usmjerene različitim ciljevima i vođene različitim ishodišnim shvaćanjima čovjeka, obrazovanja te društva u cjelini, nastojati će se ukazati, putem analize razvoja, na bit kreativnosti kao dIjela odgojno-obrazovnog djelovanja. Treći dio će pokušati prikazati neka autorova shvaćanja o značaju, mogućnostima i načinima korištenja kreativnosti u odgojno-obrazovnom procesu s ciljem oslobađanja iskonske energije kolektivnih težnji ka formiranju pravednijeg, ugodnijeg i zdravijeg – jednom riječju sretnijeg – pojedinca, društva, a u konačnici i svijeta u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)