Pregled bibliografske jedinice broj: 1138532
PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA
PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA // Ljetopis socijalnog rada, 28 (2021), 1; 97-124 doi:10.3935/ljsr.v28i1.378 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1138532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE
SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS-
2 UPITNIKA
(BEHAVIOURAL AND SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES OF
HIGH SCHOOL STUDENTS: A VALIDATION OF THE
CROATIAN VERSION OF BERS-2 QUESTIONNAIRE)
Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Maglica, Toni ; Ljubetić, Maja
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 28
(2021), 1;
97-124
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
adolescenti ; BERS-2 upitnik ; socio-emocionalne kompetencije ;
(adolescents ; BERS-2 questionnaire ; socio-emotional competencies)
Sažetak
Cilj ovoga rada bio je provjeriti strukturu hrvatskog prijevoda BERS-2 upitnika na uzorku srednjih adolescenata, istražiti njegovu konvergentnu valjanost te provjeriti rodne razlike u ponašajnim i socio-emocionalnim kompetencijama adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 849 sudionika (56% adolescentica). Primijenjeni su Upitnik općih podataka, hrvatska inačica BERS-2 upitnika, Upitnik emocionalne kompetentnosti te Upitnik zadovoljstva obitelji. Provedene faktorske analize pokazale su kako izvorna pet-faktorska struktura BERS-2 upitnika ne odgovara podacima pa je kao optimalno rješenje predložena četverofaktorska struktura sa smanjenim brojem čestica u odnosu na izvornik. Tako formirani rezultati, za četiri skupine kompetencija, pokazali su zadovoljavajuća psihometrijska obilježja. Značajna povezanost između rezultata ostvarenih na BERS-2 upitniku te školskog uspjeha, zadovoljstva obitelji i emocionalnih kompetencija upućuje na konvergentnu valjanost hrvatskog prijevoda BERS-2 upitnika. Djevojke su, u odnosu na mladiće, ostvarile značajno više rezultate na mjerama školskog funkcioniranja i interpersonalnih snaga, dok su intrapersonalne snage te uključenost u obitelj djevojke i mladići procijenili sličnima. Rezultati su raspravljeni u kontekstu podataka o izvornoj inačici BERS-2 upitnika, podataka o provjerama njegovih obilježja u drugim istraživanjima te s obzirom na postojeće spoznaje o ponašajnim i socio-emocionalnim kompetencijama adolescenata. Ograničenja provedenog istraživanja, kao i potreba daljnje provjere konstruktne valjanosti upitnika BERS-2, iznesena su u zaključnom dijelu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts