Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1138532

PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA


Reić Ercegovac, Ina; Maglica, Toni; Ljubetić, Maja
PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA // Ljetopis socijalnog rada, 28 (2021), 1; 97-124 doi:10.3935/ljsr.v28i1.378 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1138532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA
(BEHAVIOURAL AND SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES OF HIGH SCHOOL STUDENTS: A VALIDATION OF THE CROATIAN VERSION OF BERS-2 QUESTIONNAIRE)

Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Maglica, Toni ; Ljubetić, Maja

Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 28 (2021), 1; 97-124

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
adolescenti ; BERS-2 upitnik ; socio-emocionalne kompetencije ;
(adolescents ; BERS-2 questionnaire ; socio-emotional competencies)

Sažetak
Cilj ovoga rada bio je provjeriti strukturu hrvatskog prijevoda BERS-2 upitnika na uzorku srednjih adolescenata, istražiti njegovu konvergentnu valjanost te provjeriti rodne razlike u ponašajnim i socio-emocionalnim kompetencijama adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 849 sudionika (56% adolescentica). Primijenjeni su Upitnik općih podataka, hrvatska inačica BERS-2 upitnika, Upitnik emocionalne kompetentnosti te Upitnik zadovoljstva obitelji. Provedene faktorske analize pokazale su kako izvorna pet-faktorska struktura BERS-2 upitnika ne odgovara podacima pa je kao optimalno rješenje predložena četverofaktorska struktura sa smanjenim brojem čestica u odnosu na izvornik. Tako formirani rezultati, za četiri skupine kompetencija, pokazali su zadovoljavajuća psihometrijska obilježja. Značajna povezanost između rezultata ostvarenih na BERS-2 upitniku te školskog uspjeha, zadovoljstva obitelji i emocionalnih kompetencija upućuje na konvergentnu valjanost hrvatskog prijevoda BERS-2 upitnika. Djevojke su, u odnosu na mladiće, ostvarile značajno više rezultate na mjerama školskog funkcioniranja i interpersonalnih snaga, dok su intrapersonalne snage te uključenost u obitelj djevojke i mladići procijenili sličnima. Rezultati su raspravljeni u kontekstu podataka o izvornoj inačici BERS-2 upitnika, podataka o provjerama njegovih obilježja u drugim istraživanjima te s obzirom na postojeće spoznaje o ponašajnim i socio-emocionalnim kompetencijama adolescenata. Ograničenja provedenog istraživanja, kao i potreba daljnje provjere konstruktne valjanosti upitnika BERS-2, iznesena su u zaključnom dijelu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Toni Maglica (autor)

Avatar Url Maja Ljubetić (autor)

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Reić Ercegovac, Ina; Maglica, Toni; Ljubetić, Maja
PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA // Ljetopis socijalnog rada, 28 (2021), 1; 97-124 doi:10.3935/ljsr.v28i1.378 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Reić Ercegovac, I., Maglica, T. & Ljubetić, M. (2021) PONAŠAJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJOŠKOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INAČICE BERS- 2 UPITNIKA. Ljetopis socijalnog rada, 28 (1), 97-124 doi:10.3935/ljsr.v28i1.378.
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Maglica, Toni and Ljubeti\'{c}, Maja}, year = {2021}, pages = {97-124}, DOI = {10.3935/ljsr.v28i1.378}, keywords = {adolescenti, BERS-2 upitnik, socio-emocionalne kompetencije, }, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, doi = {10.3935/ljsr.v28i1.378}, volume = {28}, number = {1}, issn = {1846-5412}, title = {PONA\v{S}AJNE I SOCIO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE SREDNJO\v{S}KOLACA: VALIDACIJA HRVATSKE INA\v{C}ICE BERS- 2 UPITNIKA}, keyword = {adolescenti, BERS-2 upitnik, socio-emocionalne kompetencije, } }
@article{article, author = {Rei\'{c} Ercegovac, Ina and Maglica, Toni and Ljubeti\'{c}, Maja}, year = {2021}, pages = {97-124}, DOI = {10.3935/ljsr.v28i1.378}, keywords = {adolescents, BERS-2 questionnaire, socio-emotional competencies}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, doi = {10.3935/ljsr.v28i1.378}, volume = {28}, number = {1}, issn = {1846-5412}, title = {BEHAVIOURAL AND SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES OF HIGH SCHOOL STUDENTS: A VALIDATION OF THE CROATIAN VERSION OF BERS-2 QUESTIONNAIRE}, keyword = {adolescents, BERS-2 questionnaire, socio-emotional competencies} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font