Pregled bibliografske jedinice broj: 1138521
Eva Sedak, svjedokinja krize
Eva Sedak, svjedokinja krize // Arti musices : hrvatski muzikološki zbornik, 52 (2021), 1; 59-94 doi:10.21857/yq32oh2z29 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1138521 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Eva Sedak, svjedokinja krize
(Eva Sedak, Witness to the Crisis)
Autori
Davidović, Dalibor
Izvornik
Arti musices : hrvatski muzikološki zbornik (0587-5455) 52
(2021), 1;
59-94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Eva Sedak ; kriza ; muzikologija u Hrvatskoj ; kritika glazbe ; historiografija glazbe ; nacionalno u glazbi ; dekonstrukcija
(Eva Sedak ; crisis ; musicology in Croatia ; music criticism ; historiography of music ; national in music ; deconstruction)
Sažetak
U spisima muzikologinje Eve Sedak (1938-2017) riječ "kriza" često se susreće. U ovoj se studiji, nastaloj na temelju uvida u njezinu rukopisnu ostavštinu, pokazuje kako se misao Eve Sedak o krizi odvija u napetosti između dvaju značenja toga pojma koja se međusobno isključuju, s obzirom na to da prvo značenje pod razumijeva da je sve podložno krizi, a drugo da se kriza očituje upravo u odnosu prema nečemu za što se smatra da je s onu stranu krize. Autor pokazuje da se polje napetosti između dvaju značenja može pratiti kroz tri karakteristične konfiguracije, koje nisu strogo odijeljene. U spisima do sredine sedamdesetih godina Eva Sedak nastupa kao svjedokinja "krize" u koju je, prema njezinu sudu, zapalo komponiranje, s jedne strane, i kritika suvremene glazbe, s druge. U drugoj konfiguraciji, koja započinje kasnih sedamdesetih godina, "kriznim" se označava stanje u kojemu se nalazi glazbeni život "domaće sredine", koja upravo zbog svoje "rubnosti" ili položaja na "periferiji" predstavlja izazov muzikološkom razmatranju. Naposljetku, u trećoj konfiguraciji, koja se ocrtava krajem devedesetih godina, "kriza" se pojavljuje kao sastavni dio historiografske koncepcije koja bi bila kadra primjereno odgovoriti na "krizno" stanje glazbe u "domaćoj sredini". U ovome sklopu govor o "krizi" postupno ustupa mjesto govoru o "dekonstrukciji".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus