Pregled bibliografske jedinice broj: 1138481
Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija
Socijalna isključenost djece rane i predškolske dobi: konceptualizacija, rizici i model intervencija // Ljetopis socijalnog rada, 28 (2021), 1; 71-96 doi:.org/10.3935/ljsr.v28i1.388 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1138481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna isključenost djece rane i predškolske
dobi: konceptualizacija, rizici i model
intervencija
(Social exclusion of early and preschool
children: conceptualization, risks and
intervention model)
Autori
Bouillet, Dejana, Domović, Vlatka
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 28
(2021), 1;
71-96
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
socijalna isključenost ; djeca rane i predškolske dobi ; rizici ; model intervencija
(social exclusion ; children in early and preschool age ; risks ; model of interventions)
Sažetak
U radu se analizira konstrukt socijalne isključenosti s posebnim naglaskom na djecu. Socijalna isključenost djece u ranoj i predškolskoj dobi se definira kao multidimenzionalni konstrukt koji uključuje ekonomske, socijalne, kulturne, zdravstvene i druge aspekte nepovoljnosti i deprivacije koji pojedinačno ili u kombinaciji mogu imati utjecaj na razvoj djeteta. U skladu s ovom definicijom analiziraju se rizici koji mogu utjecati na trenutni razvoj, zdravlje i kvalitetu života djece ali i na njihov život u odrasloj dobi. Analizirani rizici obuhvaćaju karakteristike same djece i njihovih obitelji te karakteristike sustava podrške djetetu i roditeljima. Na temelju analize rizika socijalne isključenosti djece rane i predškolske dobi predložen je model intervencije koji podrazumijeva usku suradnju zdravstvenog sustava, sustava socijalne zaštite i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-2011 - Modeli odgovora na odgojno-obrazovne potrebe djece izložene riziku socijalne isključenosti u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (MORENEC) (Bouillet, Dejana, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Vlatka Domović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- DOAJ: Directory of Open Acess Journals
- ERIH Plus
- Social Services Abstract Database
- Cabell’s Directories
- Studies on Women and Gender Abstracts
- EBSCO
- HRCAK