Pregled bibliografske jedinice broj: 1138437
Istraživanje profila turista prema motivima dolaska i lojalnosti stilu odmora
Istraživanje profila turista prema motivima dolaska i lojalnosti stilu odmora // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (2021), 1; 189-202 (recenziran, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1138437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje profila turista prema motivima
dolaska i lojalnosti stilu odmora
(Exploring motives and profiles of the tourists and
their loyalty to the style of holiday)
Autori
Laškarin Ažić, Marina
Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 19
(2021), 1;
189-202
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
lojalnost stilu odmora, motivacijski čimbenici, two-step klaster analiza
(Loyalty to the style of holida, motives, two-step cluster analysis)
Sažetak
Lojalnost stilu odmora nova je vrsta lojalnosti turista koja sve više zauzima pažnju u društvenim istraživanjima. Temeljna razlika u odnosu na ostale vrste lojalnosti kao što su lojalnost brendu ili lojalnost destinaciji leži u predmetu iskazivanja lojalnosti. Naime, turisti lojalni svom stilu odmora svoju lojalnost iskazuju prvenstveno svojim dobro poznatim načinima trošenja slobodnog vremena za vrijeme odmora, neovisno o destinaciji ili smještaju u kojem borave. Rad ima tri glavna cilja, prvi je izdvojiti motive dolaska turista na Opatijsku Rivijeru, drugi, izlučiti klastere prema motivacijskoj pripadnosti, i treći cilj je utvrditi njihovu uzročnu posljedičnu vezu s namjerom preporuke stila odmora te namjerom ponovnog dolaska. U radu je korištena eksploratorna faktorska analiza (EFA) u cilju izlučivanja motivacijskih faktora, Two-step klaster analiza i ANOVA (Analiza Varijance) za definiranje klastera, te OLS regresijska analiza za utvrđivanje značajnosti prediktora lojalnosti stilu odmora. Rezultati istraživanja ukazuju da „Turisti željni odmora, uzbuđenja i socijalne bliskosti“ imaju statistički značajniju namjeru ponovnog dolaska i namjeru preporuke stila odmora u odnosu na drugi klaster „turisti željni i odmora i socijalne distance“. Rezultati regresijske analize ukazuju da turisti koji su motivirani odmorom i relaksacijom, imaju namjeru ponovnog dolaska i namjeru preporuke svog stila odmora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Marina Laškarin Ažić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit