Pregled bibliografske jedinice broj: 1138434
(Ne)važnost glazbe u djelu Ragion di stato talijanskog mislioca Giovannija Botera (oko 1544 – 1617)
(Ne)važnost glazbe u djelu Ragion di stato talijanskog mislioca Giovannija Botera (oko 1544 – 1617) // 11. Međunarodni simpozij Muzika u društvu, Sarajevo 25-27 oktobar 2018. / Hadžić, Fatima ; Ramović, Amila (ur.).
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 66-67 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1138434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)važnost glazbe u djelu Ragion di stato
talijanskog mislioca Giovannija Botera (oko
1544 – 1617)
(The (Ir)Relevance of Music in the Work "Della
Ragion di Stato" of an Italian Thinker Giovanni
Botero)
Autori
Jurić Janjik, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
11. Međunarodni simpozij Muzika u društvu, Sarajevo 25-27 oktobar 2018.
/ Hadžić, Fatima ; Ramović, Amila - Sarajevo : Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2018, 66-67
Skup
11. Međunarodni simpozij "Muzika u društvu" = 11th International Symposium "Music in Society"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 25.10.2018. - 27.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
renesansa ; Giovanni Botero ; politička filozofija ; glazba ; Nikola Vitov Gučetić
(Renaissance ; Giovanni Botero ; political philosophy ; music ; Nicoló Vito di Gozze)
Sažetak
Djelo Ragion di stato (Državni razlog, 1589) talijanskog mislioca, diplomata i humanista Giovannija Botera (oko 1544 – 1617) smatra se jednim od najistaknutijih djela s područja političke filozofije kasne renesanse. Radi se o traktatu koji je pisan u obliku savjeta za vladare koje Botero potkrepljuje brojnim primjerima iz prošlosti, navodeći u svojoj argumentaciji poznate vladare, povijesne situacije te uglavnom klasične autore. U prvom će se dijelu ovog izlaganja predstaviti fragmenti u kojima Botero spominje glazbu, a iz kojih je vidljivo da on o glazbi nije imao osobito visoko mišljenje. Ovaj će autor, naime, fokus usmjeriti na političku problematiku u okviru koje će glazbu okarakterizirati kao 'sporednu', odnosno 'nevažnu' aktivnost koja nije dostojna vladareve pozornosti. Međutim, u nekoliko će fragmenata Botero spomenuti moduse i glazbala iz čega je vidljivo da je ipak donekle pratio suvremeni razvoj glazbenog područja. Drugi dio izlaganja bavit će se usporedbom Boterovih postavki o glazbi s glazbenim promišljanjima dubrovačkog filozofa i političara Nikole Vitova Gučetića (Nicolò Vito di Gozze, 1549-1610). Unatoč tome što su oba spomenuta autora živjeli u istom vremenskom periodu i bavili se problematikom državnog uređenja, u njihovom će bavljenju glazbenom tematikom prevladati značajne razlike, kako u samom pristupu glazbi, tako i u količini odlomaka koje joj posvećuju.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti