Pregled bibliografske jedinice broj: 1138185
Matematika kroz didaktičke alate (radionica) - 2. dio
Matematika kroz didaktičke alate (radionica) - 2. dio, 2021. (popularni rad).
CROSBI ID: 1138185 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Matematika kroz didaktičke alate (radionica) - 2.
dio
(Mathematics through didactic tools (workshop) -
part 2)
Autori
Baranović, Nives
Izvornik
Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2021
Ključne riječi
didaktički alati, otkrivanje, argumentiranje, dokazivanje, učenje matematike
(didactic tools, discovery, argumentation, proving, learning mathematics)
Sažetak
U prvom dijelu, služeći se slagalicom tangram (sedam geometrijskih likova), sudionici radionice su oblikovali konveksne četverokute (kvadrat, pravokutnik, paralelogram i trapez) i svoja rješenja proporcionalno prikazivali u kvadratnoj točkastoj mreži. Zatim su, koristeći zadanu duljinu stranice, odredili i usporedili opsege i površine oblikovanih likova, svoja zapažanja iskazali tvrdnjama te ih potom dokazali. U drugom dijelu su istraživali kako od savitljive žice proizvoljne duljine oblikovati trokut, pravokutnik i šesterokut najveće moguće površine te na temelju uočenog došli do objašnjenja zašto pčele grade svoje košnice u obliku pravilnih šesterostranih prizmi. U završnom dijelu se raspravljalo o nastanku Kartage i začecima izoperimetrijskog problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Sudionici predavanja i radionice su polaznici
Centra izvrsnosti iz matematike, učenici drugih i
trećih razreda srednjih škola Splitsko -
dalmatinske županije.