Pregled bibliografske jedinice broj: 1138061
»La strada della virtù«: o funkcijama glazbe u djelu Sretan grad (1553.) Frane Petrića
»La strada della virtù«: o funkcijama glazbe u djelu Sretan grad (1553.) Frane Petrića // Arti musices : hrvatski muzikološki zbornik, 51 (2020), 1; 29-45 doi:10.21857/y54jofk o7m (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1138061 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
»La strada della virtù«: o funkcijama glazbe u
djelu Sretan grad (1553.) Frane Petrića
(»La strada della virtù«: Functions of Music in
Frane Petrić's La città felice (1553))
Autori
Jurić Janjik, Monika
Izvornik
Arti musices : hrvatski muzikološki zbornik (0587-5455) 51
(2020), 1;
29-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazba ; Frane Petrić ; renesansa ; antička Grčka ; odgoj ; obrazovanje ; Platon ; Aristotel ; Castiglione
(music ; Frane Petrić (Francesco Patrizi di Cherso) ; Renaissance ; ancient Greece ; education ; Plato ; Aristotle ; Castiglione)
Sažetak
Frane Petrić glazbenom se problematikom najviše bavio u djelu Poetika (Della Poetica, Ferrara, 1586.) u kojemu se unutar teorije pjesništva posvetio i razjašnjavanju starogrčke glazbene prakse. Međutim, Petrić se glazbom bavio i u ranoj fazi svojega djelovanja, u djelu Sretan grad (La città felice) koje je nastalo 1551., a objavljeno 1553. godine u Veneciji. U tom se djelu u okviru predstavljanja teorije društva Petrić osvrnuo i na glazbu, no u znatno manjem opsegu i na drukčiji način nego u Poetici. Glazbena se tematika u Sretnome gradu pojavljuje na samome kraju tog djela, u kontekstu odgoja i obrazovanja. Kao osnovne predmete obrazovanja Petrić navodi slikarstvo, glazbu i gramatiku, posvećujući se u jednom kraćem odlomku detaljnije samo glazbi kao odgojno-obrazovnom sredstvu koje vodi prema vrlinama. Osim toga, Petrić navodi i druge funkcije glazbe te nabraja starogrčke oktavne vrste i opisuje njihove učinke na čovjeka, iz čega je vidljivo da je bio upućen u glazbenu terminologiju, kao i to da je na njegovo poimanje glazbe prvenstveno utjecala antička grčka teorija glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija, Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus