Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 113794

Aktivna kompenzacija torzijskih vibracija automobilskog pogona


Horvat, Darko
Aktivna kompenzacija torzijskih vibracija automobilskog pogona, 2002., diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


CROSBI ID: 113794 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Aktivna kompenzacija torzijskih vibracija automobilskog pogona
(Active compensation of torsional vibrations of an automotive power train)

Autori
Horvat, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
22.11

Godina
2002

Stranica
41

Mentor
Petrić, Joško

Neposredni voditelj
Deur, Joško

Ključne riječi
Vozilo; pogon; torzijske vibracije; regulacija; Ottov motor
(Vehicle; power train; torsional vibrations; control; SI engine)

Sažetak
Torzijske vibracije automobilskog pogona nastaju naglim pritiskom ili otpuštanjem pedale akceleratora, kao i zbog poremećajnih djelovanja poput promjene stupnja prijenosa reduktora a javljaju se uslijed elastičnosti poluosovine. Kompenziranjem tih vibracija, putem upravljačkog djelovanja na prijelaznu pojavu Otto motora znatno se povećava udobnost vožnje. U ovom se radu projektira i uspoređuje nekoliko tipova kompenzatora torzijskih vibracija automobilskog pogona kao što su regulatori stanja punog i reduciranog reda, te ''notch'' kompenzator. Ulazne veličine kompenzatora su različite mjerene ili estimirane veličine (signali poput brzine vrtnje motora ili kotača). Izlazni kompenzacijski signal maomenta motora realizira se putem sustava elektroničkog akceleratora, putem kuta pretpaljenja, ili pomoću el. servo-motora u hibridnim vozilima. S ciljem optimiranja kompenzatora postavlja se odgovarajući model automobilskog pogona s normiranim veličinama. Optimiranje se vrši pomoću postupka optimuma dvostrukog odnosa. Razvijeni kompenzatori ispituju se na računalu i to za slučaj PT1 (proporcionalni čaln prvog reda) modela motora i stvarnog nelinearnog modela motora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
0120053

Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb

Profili:

Avatar Url Joško Petrić (mentor)

Avatar Url Darko Horvat (autor)

Avatar Url Joško Deur (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Darko
Aktivna kompenzacija torzijskih vibracija automobilskog pogona, 2002., diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Horvat, D. (2002) 'Aktivna kompenzacija torzijskih vibracija automobilskog pogona', diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Horvat, Darko}, year = {2002}, pages = {41}, keywords = {Vozilo, pogon, torzijske vibracije, regulacija, Ottov motor}, title = {Aktivna kompenzacija torzijskih vibracija automobilskog pogona}, keyword = {Vozilo, pogon, torzijske vibracije, regulacija, Ottov motor}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Horvat, Darko}, year = {2002}, pages = {41}, keywords = {Vehicle, power train, torsional vibrations, control, SI engine}, title = {Active compensation of torsional vibrations of an automotive power train}, keyword = {Vehicle, power train, torsional vibrations, control, SI engine}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font