Pregled bibliografske jedinice broj: 1137834
Prikaz osoba starije životne dobi u određenim zemljama Europske unije: obrazovne mogućnosti
Prikaz osoba starije životne dobi u određenim zemljama Europske unije: obrazovne mogućnosti // Zbornik radova 8. međunarodne konferencija o obrazovnaju odraslih održane u Zagrebu / Rajić, V. ; Kušić, S. (ur.).
Zagreb: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2018. str. 118-125 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1137834 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz osoba starije životne dobi u određenim
zemljama Europske unije: obrazovne mogućnosti
(Presentation of elderly persons in some European
union member states: educational opportunities)
Autori
Kuntin, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Zbornik radova 8. međunarodne konferencija o obrazovnaju odraslih održane u Zagrebu
/ Rajić, V. ; Kušić, S. - Zagreb : Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO), 2018, 118-125
ISBN
978-953-8065-17-0
Skup
8. međunarodna konferencija o obrazovanju odraslih: Upravljanje kvalitetom u obrazovanju odraslih = 8th International Conference on Adult Education: Quality Management in Adult Education
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.11.2018. - 02.12.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
obrazovanje, programi, starija životna dob
(education, elderly, old persons, programs)
Sažetak
Populacijski trendovi posljednjih desetljeća upozoravaju na demografsko starenje stanovništva u Europi. Starenje stanovništva očituje se u promjenama dobne strukture stanovništva zbog čega raste udio starijih osoba, dok istovremeno pada udio radno sposobnih osoba u ukupnom stanovništvu. Prema klasifikaciji Ujedinjenih naroda, kategoriji osoba starije životne dobi pripadaju osobe u dobi od 65 do 90 godina, dok kategoriji vrlo starih osoba pripadaju osobe od 90 i više godine. Statistike pokazuju kako osobe u dobi od 65 godina i više čine gotovo petinu ukupnog stanovništva svih zemalja Europske unije. U starijoj životnoj dobi dolazi do smanjenja ili potpunog prestanka poslovnih obveza te do povećanja slobodnog vremena. Samim time u fokus dolazi kvaliteta života osoba starije, odnosno treće životne dobi koju je potrebno unaprjeđivati. Jedan od načina unaprjeđenja kvalitete života može se ostvariti u kontekstu obrazovanja. Specifičnosti učenja u trećoj životnoj dobi određene su prvenstveno senzornim i kognitivnim sposobnostima, a zatim motoričkim sposobnostima kao i motivacijom osoba te dobne skupne. Ovaj rad izlaže komparativnu analizu nekih zemalja Europske unije s obzirom na programe namijenjene osobama treće životne dobi. Od ukupno 28 zemalja članica Europske unije, u prikaz su uvrštene one zemlje članice čiju minimalno petinu ukupne populacije čine osobe treće životne dobi (Bugarska, Finska, Portugal, Njemačka, Italija). Prikazano je i kretanje broja stanovnika navedenih zemalja u razdoblju od 2006. do 2016. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)