Pregled bibliografske jedinice broj: 1137806
Balogova poezija kao poticaj za scenska izražavanja u radu s djecom predškolske dobi dobi
Balogova poezija kao poticaj za scenska izražavanja u radu s djecom predškolske dobi dobi // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Off-set, 2021. str. 133-141
CROSBI ID: 1137806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Balogova poezija kao poticaj za scenska
izražavanja u radu s djecom predškolske dobi
dobi
(Balog's poetry as an incentive for stage
expression in working with preschool age
children)
Autori
Tolić, Bernarda ; Vidović Schreiber, Tea-Tereza
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Urednik/ci
Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina
Izdavač
Off-set
Grad
Tuzla
Godina
2021
Raspon stranica
133-141
ISSN
1986-9886
Ključne riječi
Balogova poezija ; dijete ; igra ; motiv ; odgojitelj ; scenska umjetnost
(Balog's poetry ; child, play/game ; motif ; educator ; stage art)
Sažetak
Poetski se izraz u Balogovoj poeziji ostvaruje u jezičnoj ludističkoj igri kako u leksičkom tako i morfološkom kontekstu. Pjesme prepune smiješnih dosjetki, vrckave imaginacije i pomalo afirmativne „didaktike“, prije svega u opredjeljivanju za određena zanimanja i razvijanju radnih navika ; odgajateljskim vještinama interpretativnog čitanja, a u korespondiranju s dječjom maštom ; mogu postati pravo inspiracijsko djelo za daljnje prokreativne i reproduktivne ekspresije. Ovim se radom želi ukazati na recepcijsku mogućnost određenih poetskih elementa kao što su teme i motivi, a njihovom adaptacijom i dramatizacijom, približiti i ukazati na sve estetske i emocionalne vrijednosti pjesnikove riječi. Poezija, kao zasebna umjetnost, pomaže u aktiviranju svih osjetila, koja su nužna za cjeloviti razvoj djeteta te se čini važnim istaknuti kreativne sposobnosti odgajatelja za potpuniji djetetov susret s različitim poetskim tvorbama. Također, ovaj rad donosi i kraći praktični prikaz provedenoga projekta gdje je primijećeno je da je svaka faza ovakvoga odgojno-obrazovnog procesa, u radu s djecom predškolske dobi, postala ne samo poticaj za daljnje dječje umjetničke kreacije, već je i na jezično-motivsku igru, posebice iz zbirke pjesama „100 zanimanja“ Zvonimira Baloga, odgovorila igrom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Tea-Tereza Vidović Schreiber
(autor)