Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1137679

Prednosti i nedostaci elektroničke maloprodaje u Republici Hrvatskoj s aspekta potrošača u 2020. godini


Kovač, Ivan; Palić, Mirko; Hrkać, Martina
Prednosti i nedostaci elektroničke maloprodaje u Republici Hrvatskoj s aspekta potrošača u 2020. godini // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (2021), 1; 93-111 doi:10.22598/zefzg.2021.1.93 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1137679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prednosti i nedostaci elektroničke maloprodaje u Republici Hrvatskoj s aspekta potrošača u 2020. godini
(Advantages and Disadvantages of Electronic Retail in Croatia from the Consumers' Perspective in the Year 2020)

Autori
Kovač, Ivan ; Palić, Mirko ; Hrkać, Martina

Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 19 (2021), 1; 93-111

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
elektronička maloprodaja ; ponašanje potrošača ; Hrvatska ; marketing
(electronic retail, consumer behavior, Croatia, marketing)

Sažetak
Sažetak Razvoj suvremene informatičko-komunikacijske tehnologije povezan s pandemijom COVID-a uzrokovali su tektonske promjene u maloprodaji kako u svijetu tako i u Republici Hrvatskoj. Snažan rast elektroničke maloprodaje ima brojne prednosti ali i nedostatke u odnosu na klasičnu maloprodaju u prodavaonici. Upravo je stoga glavni cilj istraživanja ovog rada bio ispitati prednosti i nedostatke elektroničke maloprodaje iz perspektive potrošača u Republici Hrvatskoj. U tu svrhu provedeno je eksplorativno primarno empirijsko istraživanje putem anonimnog anketnog upitnika na uzorku od 804 ispitanika. Rezultati istraživanja upućuju na to da potrošači u Republici Hrvatskoj prepoznaju brojne prednosti kupnje putem Interneta. Upravo su čimbenici praktičnosti poput uštede vremena, dostupnosti različitih proizvoda/usluga i 24-satnog radnog vremena najvažniji motivatori za korištenje ovog maloprodajnog kanala. Problemi s povratom i zamjenom naručenih proizvoda, neodgovarajući prikaz i opis ponude te nemogućnost dostave u Hrvatsku identificirani su kao najznačajniji demotivatori kod kupnje putem Interneta. Zanimljivo je da pitanja sigurnosti plaćanja i zloupotrebe osobnih podataka ne utječu značajnije na odluku o kupnji. Podizanjem i unaprjeđenjem razine usluge, posebno one vezane uz kupcima najvažnije motivatore i demotivatore kupnje, moguće je značajno unaprijediti atraktivnost i konkurentnost internetskih prodavaonica u očima potrošača te time osigurati njihov uspješan daljnji razvoj i poslovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Kovač (autor)

Avatar Url Mirko Palić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kovač, Ivan; Palić, Mirko; Hrkać, Martina
Prednosti i nedostaci elektroničke maloprodaje u Republici Hrvatskoj s aspekta potrošača u 2020. godini // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (2021), 1; 93-111 doi:10.22598/zefzg.2021.1.93 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Kovač, I., Palić, M. & Hrkać, M. (2021) Prednosti i nedostaci elektroničke maloprodaje u Republici Hrvatskoj s aspekta potrošača u 2020. godini. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (1), 93-111 doi:10.22598/zefzg.2021.1.93.
@article{article, author = {Kova\v{c}, Ivan and Pali\'{c}, Mirko and Hrka\'{c}, Martina}, year = {2021}, pages = {93-111}, DOI = {10.22598/zefzg.2021.1.93}, keywords = {elektroni\v{c}ka maloprodaja, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, Hrvatska, marketing}, journal = {Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu}, doi = {10.22598/zefzg.2021.1.93}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1333-8900}, title = {Prednosti i nedostaci elektroni\v{c}ke maloprodaje u Republici Hrvatskoj s aspekta potro\v{s}a\v{c}a u 2020. godini}, keyword = {elektroni\v{c}ka maloprodaja, pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, Hrvatska, marketing} }
@article{article, author = {Kova\v{c}, Ivan and Pali\'{c}, Mirko and Hrka\'{c}, Martina}, year = {2021}, pages = {93-111}, DOI = {10.22598/zefzg.2021.1.93}, keywords = {electronic retail, consumer behavior, Croatia, marketing}, journal = {Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu}, doi = {10.22598/zefzg.2021.1.93}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1333-8900}, title = {Advantages and Disadvantages of Electronic Retail in Croatia from the Consumers' Perspective in the Year 2020}, keyword = {electronic retail, consumer behavior, Croatia, marketing} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ABI/INFORM
  • Ecology Abstracts
  • Journal of Economic Literature
  • Proquest
  • Social Science Premium Collection


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font