Pregled bibliografske jedinice broj: 1137679
Prednosti i nedostaci elektroničke maloprodaje u Republici Hrvatskoj s aspekta potrošača u 2020. godini
Prednosti i nedostaci elektroničke maloprodaje u Republici Hrvatskoj s aspekta potrošača u 2020. godini // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 19 (2021), 1; 93-111 doi:10.22598/zefzg.2021.1.93 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1137679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prednosti i nedostaci elektroničke maloprodaje u
Republici Hrvatskoj s aspekta potrošača u 2020.
godini
(Advantages and Disadvantages of Electronic Retail
in Croatia from the Consumers' Perspective in the
Year 2020)
Autori
Kovač, Ivan ; Palić, Mirko ; Hrkać, Martina
Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 19
(2021), 1;
93-111
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
elektronička maloprodaja ; ponašanje potrošača ; Hrvatska ; marketing
(electronic retail, consumer behavior, Croatia, marketing)
Sažetak
Sažetak Razvoj suvremene informatičko-komunikacijske tehnologije povezan s pandemijom COVID-a uzrokovali su tektonske promjene u maloprodaji kako u svijetu tako i u Republici Hrvatskoj. Snažan rast elektroničke maloprodaje ima brojne prednosti ali i nedostatke u odnosu na klasičnu maloprodaju u prodavaonici. Upravo je stoga glavni cilj istraživanja ovog rada bio ispitati prednosti i nedostatke elektroničke maloprodaje iz perspektive potrošača u Republici Hrvatskoj. U tu svrhu provedeno je eksplorativno primarno empirijsko istraživanje putem anonimnog anketnog upitnika na uzorku od 804 ispitanika. Rezultati istraživanja upućuju na to da potrošači u Republici Hrvatskoj prepoznaju brojne prednosti kupnje putem Interneta. Upravo su čimbenici praktičnosti poput uštede vremena, dostupnosti različitih proizvoda/usluga i 24-satnog radnog vremena najvažniji motivatori za korištenje ovog maloprodajnog kanala. Problemi s povratom i zamjenom naručenih proizvoda, neodgovarajući prikaz i opis ponude te nemogućnost dostave u Hrvatsku identificirani su kao najznačajniji demotivatori kod kupnje putem Interneta. Zanimljivo je da pitanja sigurnosti plaćanja i zloupotrebe osobnih podataka ne utječu značajnije na odluku o kupnji. Podizanjem i unaprjeđenjem razine usluge, posebno one vezane uz kupcima najvažnije motivatore i demotivatore kupnje, moguće je značajno unaprijediti atraktivnost i konkurentnost internetskih prodavaonica u očima potrošača te time osigurati njihov uspješan daljnji razvoj i poslovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- Ecology Abstracts
- Journal of Economic Literature
- Proquest
- Social Science Premium Collection