Pregled bibliografske jedinice broj: 1137483
Povezanost individualnih, socioekonomskih i sociokulturnih karakteristika studenata/ica s različitim mjerama rizika odustajanja od studija
Povezanost individualnih, socioekonomskih i sociokulturnih karakteristika studenata/ica s različitim mjerama rizika odustajanja od studija // VIII. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva - Hrvatsko društvo i COVID-19 pandemija: kriza kao prilika? / Primorac, Jaka ; Kuti, Simona ; Marelić, Marko (ur.).
Zagreb, 2021. str. 43-43 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1137483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost individualnih, socioekonomskih i
sociokulturnih karakteristika studenata/ica s
različitim mjerama rizika odustajanja od
studija
(The relationship between students' individual,
socio-economic and socio-cultural
characteristics with different measures of
higher education drop-out risk)
Autori
Puzić, Saša ; Šabić, Josip ; Odak, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VIII. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva - Hrvatsko društvo i COVID-19 pandemija: kriza kao prilika?
/ Primorac, Jaka ; Kuti, Simona ; Marelić, Marko - Zagreb, 2021, 43-43
ISBN
978-953-8070-19-8
Skup
VIII. Nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva "Hrvatsko društvo i COVID-19 pandemija: kriza kao prilika?"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2021. - 21.05.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
visoko obrazovanje ; odustajanje od studija ; socioekonomske karakteristike studenata ; sociokulturne karakteristike studenata ; individualne karakteristike studenata ; logistička regresijska analiza ; linearna regresijska analiza
(higher education, drop-out, socio-economic characteristics of students, socio-cultural characteristics of students, individual characteristics of students, logistic regression analysis, linear regression analysis)
Sažetak
Međunarodna istraživanja pokazuju da je socioekonomski položaj studenata/ica najvažniji pojedinačni faktor koji utječe na rano napuštanje studija (Quinn, 2013). Prema dostupnim podacima, pandemija bolesti COVID-19 dodatno pojačava vezu između socioekonomskog faktora i obrazovnih ishoda na svim obrazovnim razinama (Montacute, 2020). Moguća posljedica ovakvoga razvoja razmjerno je povećanje važnosti društvenog porijekla za rizik odustajanja od studija kod budućih generacija studenata/ica. Osim povećanja financijskog troška za studente/ice i društvenu zajednicu, ovakav bi razvoj bio suprotan recentnim europskim (Erevansko priopćenje, 2015) i nacionalnim (Nacionalni plan, 2019) inicijativama za jačanjem socijalne dimenzije u visokom obrazovanju. Opisani razvoj dodatno se usložnjava u hrvatskom visokoškolskom kontekstu u kojem je rano napuštanje studija i dalje podistraženo područje istraživanja (Mihaljević Kosor, 2010). S obzirom na navedeno, cilj rada je ispitati povezanost individualnih, socioekonomskih i sociokulturnih karakteristika studenata/ica s trima indikatorima koji mogu ukazivati na rizik odustajanja od studija: procjenom vjerojatnosti završavanja studija, razmišljanjem o napuštanju studija te zadovoljstvom studijem. Veze između navedenih varijabli analiziraju se u okviru Beanovog modela ranog napuštanja studija (1980) te Bourdieuove teorije kulturne i društvene reprodukcije (1984). U radu se analiziraju podaci prikupljeni anketnim upitnikom na kvotnom uzorku studenata/ica druge i treće godine Sveučilišta u Zagrebu (N = 1533) tijekom akademske godine 2016./2017. Rezultati logističkih i linearnih regresijskih analiza pokazali su da su sva tri analizirana indikatora koji mogu ukazivati na rizik odustajanja od studija povezani s jednim ili više prediktorskih sklopova: individualnim, socioekonomskim i sociokulturnim. Nalazi rada razmatraju se u kontekstu formuliranja mjera za podršku studentima/icama izloženim većem riziku odustajanja od studija kako bi uspješno nastavili i završili studij.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb