Pregled bibliografske jedinice broj: 1137464
Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju
Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 191-216 doi:10.21464/mo.28.1.11 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1137464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s
teškoćama u razvoju
(Geography’s teachers attitudes towards working
with pupils with developmental difficulties)
Autori
Svilan, Dominko ; Pejdo, Ana ; Brkić-Vejmelka, Jadranka
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28
(2021), 1;
191-216
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učenici s teškoćama u razvoju, geografija, nastava, stavovi nastavnika
(pupils with developmental difficulties ; Geography ; teaching ; teacher’s attitudes)
Sažetak
Za uspješnu primjenu koncepta inkluzivnog obrazovanja, uz materijalne i tehničke uvjete, vrlo je važna kvaliteta i unapređenje odgojno obrazovne prakse, temeljna znanja o odgoju i obrazovanju djece s teškoćama, kao i kompetentnost svih dionika u procesu odgoja i obrazovanja. Nastavnici su ključni dio odgojno-obrazovnog procesa pa su njihova stečena znanja i vještine od velike važnosti za uspjeh primjene koncepta inkluzivnog obrazovanja. Cilj ovoga rada bio je utvrditi stavove nastavnika geografije osnovnih i srednjih škola o radu s učenicima s teškoćama u razvoju te analizirati koje nastavne metode koriste i u kojoj mjeri ih prilagođavaju učenicima s teškoćama u razvoju. Istraživanje je provedeno metodom anketnog upitnika, a obuhvatilo je nastavnike osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj (N=110). Rezultati istraživanja pokazuju da se nastavnici ne smatraju dovoljno kompetentnima za svakodnevni rad s djecom s teškoćama te izražavaju potrebu za dodatnim edukacijama i usavršavanjima. U svakodnevnom radu nastoje prilagoditi nastavne sadržaje i metode poučavanja pojedinim teškoćama djece. Nastavnici smatraju kako je za uspjeh u poučavanju potrebna veća suradnja sa školskom stručnopedagoškom službom i s roditeljima. Kod pojedinih tvrdnji utvrđene su razlike u stavovima nastavnika koji rade u osnovnim u odnosu na one zaposlene u srednjim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Geografija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus