Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1137464

Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju


Svilan, Dominko; Pejdo, Ana; Brkić-Vejmelka, Jadranka
Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 191-216 doi:10.21464/mo.28.1.11 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1137464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju
(Geography’s teachers attitudes towards working with pupils with developmental difficulties)

Autori
Svilan, Dominko ; Pejdo, Ana ; Brkić-Vejmelka, Jadranka

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28 (2021), 1; 191-216

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učenici s teškoćama u razvoju, geografija, nastava, stavovi nastavnika
(pupils with developmental difficulties ; Geography ; teaching ; teacher’s attitudes)

Sažetak
Za uspješnu primjenu koncepta inkluzivnog obrazovanja, uz materijalne i tehničke uvjete, vrlo je važna kvaliteta i unapređenje odgojno obrazovne prakse, temeljna znanja o odgoju i obrazovanju djece s teškoćama, kao i kompetentnost svih dionika u procesu odgoja i obrazovanja. Nastavnici su ključni dio odgojno-obrazovnog procesa pa su njihova stečena znanja i vještine od velike važnosti za uspjeh primjene koncepta inkluzivnog obrazovanja. Cilj ovoga rada bio je utvrditi stavove nastavnika geografije osnovnih i srednjih škola o radu s učenicima s teškoćama u razvoju te analizirati koje nastavne metode koriste i u kojoj mjeri ih prilagođavaju učenicima s teškoćama u razvoju. Istraživanje je provedeno metodom anketnog upitnika, a obuhvatilo je nastavnike osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj (N=110). Rezultati istraživanja pokazuju da se nastavnici ne smatraju dovoljno kompetentnima za svakodnevni rad s djecom s teškoćama te izražavaju potrebu za dodatnim edukacijama i usavršavanjima. U svakodnevnom radu nastoje prilagoditi nastavne sadržaje i metode poučavanja pojedinim teškoćama djece. Nastavnici smatraju kako je za uspjeh u poučavanju potrebna veća suradnja sa školskom stručnopedagoškom službom i s roditeljima. Kod pojedinih tvrdnji utvrđene su razlike u stavovima nastavnika koji rade u osnovnim u odnosu na one zaposlene u srednjim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Geografija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jadranka Brkić-Vejmelka (autor)

Avatar Url Ana Pejdo (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Svilan, Dominko; Pejdo, Ana; Brkić-Vejmelka, Jadranka
Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 191-216 doi:10.21464/mo.28.1.11 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Svilan, D., Pejdo, A. & Brkić-Vejmelka, J. (2021) Stavovi nastavnika Geografije o radu s učenicima s teškoćama u razvoju. Metodički ogledi, 28 (1), 191-216 doi:10.21464/mo.28.1.11.
@article{article, author = {Svilan, Dominko and Pejdo, Ana and Brki\'{c}-Vejmelka, Jadranka}, year = {2021}, pages = {191-216}, DOI = {10.21464/mo.28.1.11}, keywords = {u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, geografija, nastava, stavovi nastavnika}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.1.11}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Stavovi nastavnika Geografije o radu s u\v{c}enicima s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, geografija, nastava, stavovi nastavnika} }
@article{article, author = {Svilan, Dominko and Pejdo, Ana and Brki\'{c}-Vejmelka, Jadranka}, year = {2021}, pages = {191-216}, DOI = {10.21464/mo.28.1.11}, keywords = {pupils with developmental difficulties, Geography, teaching, teacher’s attitudes}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.1.11}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Geography’s teachers attitudes towards working with pupils with developmental difficulties}, keyword = {pupils with developmental difficulties, Geography, teaching, teacher’s attitudes} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font