Pregled bibliografske jedinice broj: 1137429
Nastavničke kompetencije nastavnika stručno- teorijskih sadržaja
Nastavničke kompetencije nastavnika stručno- teorijskih sadržaja, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137429 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavničke kompetencije nastavnika stručno-
teorijskih sadržaja
(Vocational teachers' teaching competencies)
Autori
Blažević, Denis
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
27.09
Godina
2018
Stranica
111
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
kompetencije ; obrazovanje strukovnih nastavnika ; sekundarno obrazovanje ; strukovni nastavnici ; strukovno obrazovanje
(competencies ; vocational teacher training ; secondary education ; vocational teachers ; vocational education)
Sažetak
Strukovno obrazovanje je u posljednjih nekoliko desetljeća ponovno započelo privlačiti pažnju vlada, kreatora obrazovnih politika, odgojno- obrazovnih djelatnika, gospodarstvenika i šire javnosti, a sve to zbog prepoznavanja potencijala koji se krije neiskorišten. S prepoznavanjem potencijala strukovnog obrazovanja započela su i prva istraživanja, dok ih u nacionalnom kontekstu još uvijek ima vrlo malo. Strukovni nastavnici kao odgojno-obrazovni djelatnici imaju za zadaću pripremati nove generacije mladih ljudi koji će biti spremni i kompetentni za svijet rada, a da bi to mogli uspješno ostvariti, strukovni nastavnici trebaju posjedovati niz kompetencija. Ovaj rad sastoji se od teorijskog dijela u kojem se prikazuju i opisuju sustav srednjeg strukovnog obrazovanja, strukovni nastavnici te okviri poželjnih nastavničkih kompetencija (strukovnih nastavnika). Istraživački dio rada prikazuje istraživanje čiji je cilj bio opisati i razumjeti kompetencije nastavnika stručno-teorijskih sadržaja i načina njihova stjecanja. Istraživanje se temeljilo na iskazima nastavnika stručno- teorijskih sadržaja zaposlenih u „Tehničkoj školi“ Slavonski Brod. Rezultati istraživanja su pokazali da sudionici istraživanja posjeduju kompetencije o kojima ih se ispitivalo, a kao načine stjecanja navedenih kompetencija odgovorili su da je to bilo tijekom formalnog obrazovanja, rada u matičnoj struci, učenjem od mentora i pedagoga u školi, kroz stručna usavršavanja te sudjelovanje u projektima i drugim aktivnostima koje se odvijaju u školi. Sudionici istraživanja istaknuli su da bi bilo dobro kada bi bilo više stručnih edukacija organiziranih od strane Agencija s obzirom da je to glavni način usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika. Strukovni nastavnici su osim razgovora o načinima stjecanja kompetencija istaknuli svoj stav prema poslu strukovnog nastavnika pri čemu su naveli da je to poziv, svakodnevni izazov i prilika za rad s ljudima kao i prilika za brojne mogućnosti i usavršavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija