Pregled bibliografske jedinice broj: 1137426
Vrijednosne orijentacije i vrijednosni prioriteti djece i njihovih roditelja
Vrijednosne orijentacije i vrijednosni prioriteti djece i njihovih roditelja, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosne orijentacije i vrijednosni prioriteti
djece i njihovih roditelja
(Value orientations and value priorities of children
and their parents)
Autori
Bolčević, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
24.10
Godina
2017
Stranica
103
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
vrijednosti ; odgoj za vrijednosti ; vrijednosti i obitelj ; vrijednosne orijentacije vrijednosni prioriteti ; djeca i njihovi roditelji ; međugeneracijski prijenos vrijednosti
(values ; values education ; values and family ; value priorities ; value orientations ; children and their parents ; intergenerational value transmission)
Sažetak
Vrijednosti imaju prepoznatljivu ulogu u životu svakog pojedinca i društva koja se percipira kao važan temelj i neizostavan dio njihove egzistencije. Uzevši u obzir kako se suvremeno demokratsko društvo nalazi u svojevrsnoj „krizi vrijednosti“, sve se više aktualiziraju pitanja poput Za koje je vrijednosti potrebno odgajati? Koje su vrijednosne orijentacije i vrijednosni prioriteti mladih? Postoje li razlike u vrijednosnim orijentacijama i vrijednosnim prioritetima mlađih i starijih generacija? Primarnu ulogu u okviru toga ostvaruju obitelj i škola koje se smatra najvažnijim čimbenicima u procesu prijenosa vrijednosti. U ovom diplomskom radu, nastojalo se prikazati dosadašnje spoznaje o vrijednostima, promišljanja o odnosu vrijednosti, odgoja i obitelji te ponuditi odgovore na neka od gore postavljenih pitanja. Cilj istraživanja bio je ispitati vrijednosne orijentacije i vrijednosne prioritete djece i njihovih roditelja kako bi se ukazalo na (ne)postojanje međugeneracijskog prijenosa vrijednosti u obitelji. Rezultati istraživanja pokazali su kako djeca i njihovi roditelji iskazuju sličnosti u svojim vrijednosnim prioritetima, što upućuje na postojanje međugeneracijskog prijenosa vrijednosti. Oslanjajući se na postavke Schwartzove teorije univerzalnog sadržaja i strukture vrijednosti, pokazalo se kako obje skupine ispitanika značajnim procjenjuju vrijednosti koje pripadaju motivacijskim tipovima vrijednosti univerzalizam, nezavisnost i dobrohotnost, dok najmanje značajnima procjenjuju vrijednosti koje pripadaju tipovima moć, tradicija i postignuće. Ispitivanjem povezanosti vrijednosnih orijentacija djece i njihovih roditelja prema 10 motivacijskih tipova vrijednosti, utvrđeno je kako povezanost postoji s obzirom na motivacijske tipove vrijednosti moć, tradicija, konformizam i sigurnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija