Pregled bibliografske jedinice broj: 1137425
Stavovi nastavnika o inkluziji učenika s posebnim potrebama / s teškoćama u razvoju u srednjim strukovnim školama u Osječko-baranjskoj županiji
Stavovi nastavnika o inkluziji učenika s posebnim potrebama / s teškoćama u razvoju u srednjim strukovnim školama u Osječko-baranjskoj županiji, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137425 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi nastavnika o inkluziji učenika s posebnim
potrebama / s teškoćama u razvoju u srednjim
strukovnim školama u Osječko-baranjskoj županiji
(Teachers' attitudes towards the inclusion of
students with special needs / disabilities in
secondary vocational schools in Osijek-Baranja
County)
Autori
Brod, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
24.02
Godina
2021
Stranica
77
Mentor
Mrnjaus, Kornelija ; Martinac Dorčić, Tamara
Ključne riječi
inkluzivno obrazovanje ; učenici s posebnim potrebama ; učenici s teškoćama u razvoju ; strukovne škole
(inclusive education ; students with special needs ; students with disabilities ; vocational schools)
Sažetak
Implementacija inkluzivnog obrazovanja jedan je od velikih izazova s kojim se suočava današnji obrazovni sustav u Republici Hrvatskoj i zbog toga se kao važno pitanje nameće pripremljenost nastavnika kao jedan od najznačajnih čimbenika za implementaciju inkluzije u obrazovnom sustavu. Pripremljenost nastavnika važna je i zbog toga što inkluzija nameće potrebu adaptacije sredine na osobe drugačijeg socijalnog, kulturnog i zdravstvenog statusa. U prvom dijelu rada prikazana su teorijska polazišta inkluzije i njezine odrednice, zakonski okviri obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju, glavni aspekti poučavanja i planiranja rada učenika s teškoćama u razvoju te uloga nastavnika u inkluziji učenika s teškoćama u razvoju u srednjoškolskom obrazovanju. U drugom dijelu rada provedeno je istraživanje među nastavnicima srednjih strukovnih škola na području Osječko- baranjske županije o inkluziji učenika s teškoćama u razvoju u redovne programe. Cilj rada bio je ispitati stavove nastavnika srednjih strukovnih škola prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju u redovne programe srednjih strukovnih škola, a istraživanje je provedeno na uzorku od 215 ispitanika, nastavnika strukovnih i općeobrazovnih predmeta. Istraživanje je provedeno pomoću mrežnog upitnika. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici iskazuju razmjerno pozitivne stavove prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju u srednje strukovne škole, međutim, dostupnu podršku za rad s učenicima s teškoćama u razvoju procjenjuju iznimno niskom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka