Pregled bibliografske jedinice broj: 1137423
Stavovi studenata o interkulturalnoj kompetenciji i implementaciji interkulturalnih sadržaja u nastavi stranih jezika
Stavovi studenata o interkulturalnoj kompetenciji i implementaciji interkulturalnih sadržaja u nastavi stranih jezika, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137423 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata o interkulturalnoj kompetenciji
i implementaciji interkulturalnih sadržaja u
nastavi stranih jezika
(Students' attitudes towards intercultural
competence and the implementation of intercultural
content in foreign langugage teaching)
Autori
Grozdanić, Pamela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
15.07
Godina
2021
Stranica
110
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
interkulturalna kompetencija ; implementacija interkulturalnih sadržaja u nastavi stranih jezika ; stavovi studenata
(intercultural competence ; implementation of intercultural content in foreign language teaching ; students’ attitudes)
Sažetak
Interkulturalna kompetencija zauzela je važno mjesto u poučavanju stranih jezika od kako je pristup usmjeren na razvijanje komunikacijske kompetencije zamijenjen onim usmjerenim na razvijanje interkulturalne kompetencije. Osim toga, interkulturalna kompetencija kao jedna od najvažnijih kompetencija u suvremenom pluralističkom društvu, promiče se i kao međupredmetna tema koju bi svi odgojno-obrazovni djelatnici trebali uklopiti u nastavni proces. U teorijskom dijelu rada nudi se pregled različitih određenja interkulturalne kompetencije, osvrt na potrebne kompetencije nastavnika za poučavanje interkulturalne kompetencije, prikaz na koji se način interkulturalni sadržaji implementiraju u nastavi stranih jezika s naglaskom na njihov utjecaj na razvoj interkulturalne kompetencije među učenicima i pregled dosadašnjih istraživanja koja su obuhvatila nastavnike, studente i učenike stranih jezika, a koja se vežu uz interkulturalnu kompetenciju ili promicanje interkulturalnih sadržaja u nastavi stranih jezika. Temelj za razvoj interkulturalne kompetencije među učenicima pronalazi se u interkulturalnoj kompetentnosti nastavnika, njihovoj sposobnosti za razvijanjem interkulturalne kompetencije među učenicima i adekvatnom inicijalnom obrazovanju. Empirijski dio rada prikazuje rezultate istraživanja u kojem je sudjelovalo 146 ispitanika (od kojih je ukupno 83 predalo nepotpuno riješen mrežni anketni upitnik) diplomskih studija nastavničkog modula na Sveučilištu u Zadru te na Filozofskom fakultetu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci. Cilj istraživanja bio je ispitati stavove studenata o inrekulturalnoj kompetenciji i implementaciji interkulturalnih sadržaja u nastavi stranih jezika. Rezultati istraživanja upućuju na pozitivne stavove studenata prema interkulturalnoj kompetenciji i implementaciji interkulturalnih sadržaja u nastavi stranih jezika pri čemu većina studenata zagovara integrirani pristup poučavanju stranog jezika i kulture te smatra kako su aktivnosti poput učeničkih razmjena, školskih izleta, ekskurzija u stranu zemlju, interkulturalnih projekata i interaktivnog učenja najučinkovitije za poticanje interesa za stranu kulturu među učenicima. S obzirom na nezavisne varijable, vidljivo je da postoji statistički značajna razlika s obzirom na spol ispitanika pri čemu žene pokazuju otvorenije stavove za tvrdnje o implementaciji interkulturalnih sadržaja, dok za ostale nezavisne varijable (spol, godina studija, sudjelovanje u ERASMUS programima za mobilnost studenata, upoznatost s pojmom „interkulturalni pristup“, mjesto studija i strani jezik) nisu utvrđene statistički značajne razlike osim za pojedine tvrdnje. Na temelju rezultata predložene su preporuke za obrađivanje interkulturalne kompetencije na sveučilišnim studijama i buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija