Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1137422

Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma


Lakotić, Mia
Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1137422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma
(The values of student teachers as an aspect of the hidden curriculum)

Autori
Lakotić, Mia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
16.12

Godina
2020

Stranica
96

Mentor
Kušić, Siniša ; Mrnjaus, Kornelija

Ključne riječi
odgoj za vrijednosti ; prenošenje vrijednosti ; skriveni kurikulum ; vrijednosti ; vrijednosti nastavnika
(hidden curriculum ; teacher values ; value transfer ; values ; values education)

Sažetak
Vrijednosti su poželjne predodžbe prema kojima pojedinci biraju svoje akcije, vrednuju ljude i događaje te objašnjavaju svoje akcije i vjerovanja (Schwartz, 1999, prema Mrnjaus, 2008). Važno je da škola, društvena institucija od izuzetne važnosti za razvoj društva, promišlja o vrijednostima. Danas je prevladao stav kako vrijednosno neutralna škola ne postoji, no ipak ne postoji konsenzus oko toga koje vrijednosti trebaju biti zastupljene u odgojno-obrazovnom radu te na koji način. Obrazovni sustav formira ili blokira određene vrijednosti putem kurikuluma i skrivenog kurikuluma, a ključnu ulogu ovdje imaju nastavnici čije su osobne vrijednosti također važne budući da upravljaju njegovim ponašanjem, odabirom nastavnih metoda, komunikacijom i odgojno-obrazovnim radom, a dio su skrivenog kurikuluma. Kako bi nastavnik mogao poticati temeljne vrijednosti kod učenika, neminovno je da ih i on sam posjeduje te da se one odražavaju kroz njegov rad. Diplomski rad nastoji prikazati dosadašnje spoznaje o vrijednostima, odgoju za vrijednosti, vrijednostima nastavnika te vrijednostima koje su poželjne da ih učenici usvoje. Opći cilj istraživanja bio je ispitati stavove budućih nastavnika o vrijednostima te prenošenju vrijednosti na učenike. Provedeno je kvantitativno istraživanje metodom anketiranja. Rezultati su pokazali kako ispitani budući nastavnici najviše cijene nezavisnost, univerzalizam i dobrohotnost (ponajviše odanost, uslužnost i jednakost), a iste vrijednosti smatraju poželjnim za učenike. Svjesni su složene i odgovorne uloge koju imaju u prenošenju vrijednosti, a smatraju kako će vrijednosti najčešće prenositi vlastitim primjerom te načinom na koji se odnose prema učenicima, kolegama i drugim zaposlenicima škole. Skriveni kurikulum odražava se upravo u osobinama nastavnika, vrijednostima koje su važne nastavnicima, odnosu koji nastavnici imaju prema učenicima i kolegama te kroz njihovo ponašanje u razredu (Veugelers i Vedder, 2003, prema Mlinarević, 2016). Smatraju kako će vrlo često koristiti neizravni pristup odgoja za vrijednosti, a često i izravni pristup, stavljajući naglasak na kritičko mišljenje i univerzalne vrijednosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Siniša Kušić (mentor)

Avatar Url Kornelija Mrnjaus (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Lakotić, Mia
Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
Lakotić, M. (2020) 'Vrijednosti budućih nastavnika kao čimbenik skrivenog kurikuluma', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lakoti\'{c}, Mia}, year = {2020}, pages = {96}, keywords = {odgoj za vrijednosti, preno\v{s}enje vrijednosti, skriveni kurikulum, vrijednosti, vrijednosti nastavnika}, title = {Vrijednosti budu\'{c}ih nastavnika kao \v{c}imbenik skrivenog kurikuluma}, keyword = {odgoj za vrijednosti, preno\v{s}enje vrijednosti, skriveni kurikulum, vrijednosti, vrijednosti nastavnika}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lakoti\'{c}, Mia}, year = {2020}, pages = {96}, keywords = {hidden curriculum, teacher values, value transfer, values, values education}, title = {The values of student teachers as an aspect of the hidden curriculum}, keyword = {hidden curriculum, teacher values, value transfer, values, values education}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font