Pregled bibliografske jedinice broj: 1137419
Uloga pedagoga u promicanju dječjih prava u predškolskoj ustanovi
Uloga pedagoga u promicanju dječjih prava u predškolskoj ustanovi, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137419 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pedagoga u promicanju dječjih prava u
predškolskoj ustanovi
(The role of pedagogues in promoting children's
rights in preschool)
Autori
Mihoci Vidoš, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
22.05
Godina
2019
Stranica
107
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
pedagog ; predškolska ustanova ; ljudska prava, odgoj i obrazovanje za ljudska prava
(pedagogue ; preschool institution ; human rights, human rights education)
Sažetak
Odgoj i obrazovanje za ljudska prava sastavni je dio svakog predškolskog programa. Promicanje ljudskih prava jedan je od najvažnijih aspekata rada predškolske ustanove. Sukladno tome, pedagog kao najšire profiliran odgojno-obrazovni djelatnik u okviru svog rada sudjeluje na svim razinama implementacije odgoja i obrazovanja za ljudska prava koje uključuju planiranje, praćenje i evaluaciju programa. Njegova je najvažnija zadaća u okviru promicanja ljudskih prava praćenje načina zaštite, promicanja i ostvarivanja ljudskih prava u predškolskoj ustanovi. Sukladno tome, cilj je ovog kvalitativnog istraživanja dobiti uvid u perspektivu i mišljenje pedagoga o važnosti programa za promicanje ljudskih prava u predškolskim ustanovama te o vlastitom iskustvu u provođenju istih. Želja je istraživača putem intervjua prikupiti podatke o znanju i kompetencijama koje pedagozi stječu u svojem formalnom obrazovanju te koje su smjernice i prijedlozi za kvalitetnije provođenje programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava u predškolskoj ustanovi. Rezultati istraživanja pokazali su potrebu za proširenjem znanja i kompetencija sudionice u ovom području. Također, nameće se potreba osuvremenjivanja zakonske regulative te veće uključenosti predškolskih ustanova i transparentnosti provedenih programa kroz bolju razmjenu iskustava. Sudionica pritom kao preporuke bolje implementacije odgoja i obrazovanja za ljudska prava navodi nekoliko čimbenika poput aktivnog uključenja djeteta i stvaranja primjerenog ozračja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija