Pregled bibliografske jedinice broj: 1137418
Percepcija pedagoga o njihovoj ulozi u profesionalnom usmjeravanju
Percepcija pedagoga o njihovoj ulozi u profesionalnom usmjeravanju, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija pedagoga o njihovoj ulozi u
profesionalnom usmjeravanju
(Pedagogues' perceptions of their role in career
guidance)
Autori
Pribanić, Antonela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
15.06
Godina
2021
Stranica
88
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
uloga pedagoga u profesionalnom usmjeravanju ; percepcija pedagoga o profesionalnom usmjeravanju ; percepcija pedagoga o svojoj ulozi u profesionalnom usmjeravanju
(the role of pedagogues in professional guidance ; pedagogue's perception of professional guidance ; pedagogue's perception of their role in professional guidance)
Sažetak
Profesionalno usmjeravanje je proces s kojim se pojedinac susreće tijekom svog profesionalnog razvoja. Jedan od prvih načina uključivanja u ovaj proces odvija se još u osnovnoj školi. Tada glavnu ulogu u provođenju ovog procesa preuzimaju stručni suradnici u odgojno-obrazovni institucijama, u Hrvatskoj najčešće pedagozi. S obzirom na njihovu ulogu u ovom procesu važno je otkriti na koji je način oni sami percipiraju, jer o njihovoj percepciji ovisi i način na koji će provoditi ovaj proces s učenicima. Tako je cilj ovog rada i provedenog istraživanja ispitati i analizirati percepciju pedagoga u osnovnim školama u gradu Rijeci o njihovoj ulozi u profesionalnom usmjeravanju. Istraživanje je provedeno na 11 od 14 pedagoga zaposlenih u osnovnim školama na području grada Rijeke te su podaci prikupljani online anketiranjem. Rezultati pokazuju kako se pedagozi u riječkim osnovnim školama smatraju kompetentnim za provođenjem profesionalnog usmjeravanja te smatraju kako bi se profesionalno usmjeravanje trebalo provoditi u školama. Također, metode koje primjenjuju prilikom provođenja ovog procesa se razlikuju između sudionika, a visoko vrednuju suradnju s drugim dionicima ovog procesa, prvenstveno s učenicima. Rezultati su pokazali kako vlastitu ulogu u profesionalnom usmjeravanju učenika smatraju značajnijom od većine drugih dionika ovog procesa te smatraju kako je njihova uloga izuzetno korisna u profesionalnom usmjeravanju učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija