Pregled bibliografske jedinice broj: 1137400
Uloga i kompetencije školskih pedagoga za profesionalno usmjeravanje učenika gimnazija
Uloga i kompetencije školskih pedagoga za profesionalno usmjeravanje učenika gimnazija, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i kompetencije školskih pedagoga za
profesionalno usmjeravanje učenika gimnazija
(Pedagogue and professional gudiance in state grammar
schools in the Republic of Croatia)
Autori
Šporčić Škrobolja, Margareta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
05.02
Godina
2019
Stranica
90
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
školski pedagog ; osobne i profesionalne kompetencije ; profesionalno usmjeravanje ; profesionalno informiranje ; profesionalno savjetovanje
(school pedagogue ; personal and professional competencies ; professional guidance ; professional information ; professional counseling)
Sažetak
Kada govorimo o promjenama u društvu i izazovima s kojima se učenici suočavaju u procesu njihovog profesionalnog razvoja, možemo reći da je uloga obrazovanja u provođenju profesionalnog usmjeravanja učenika u školama od iznimne važnosti kao i uloga svih dionika koji izravno ili neizravno utječu na taj proces. Njihovo usklađeno djelovanje, interakcija i komunikacija te međusobno uvažavanje, poštovanje i povjerenje doprinosi stvaranju pozitivne klime u kojoj školski pedagog ima značajnu ulogu. Obzirom da je on odgovoran za razvoj transverzalnih kompetencija te dugoročno uspostavljanje i osiguravanje okružja koje učeniku treba pružiti podršku pri ostvarenju vlastitih potencijala nužnih za ispunjenje osobnog života od školskog pedagoga se očekuje velika profesionalnost i kompetentnost, tj. ovladanost kompetencijama potrebnim za profesionalno usmjeravanje učenika. Budući da gimnazije pružaju opće obrazovanje i razvijaju opći akademski kapacitet te da omogućuju stjecanje temeljnih znanja i vještina u svim glavnim znanstvenim područjima ovim kvantitativnim istraživanjem željeli smo ispitati stavove i mišljenja školskih pedagoga o profesionalnom usmjeravanju učenika u državnim gimnazijama u Republici Hrvatskoj. U istraživanju provedenom na namjernom uzorku školskih pedagoga zaposlenih u državnim gimnazijama na području Republike Hrvatske putem online Survey Monkey anketnog upitnika sudjelovale su 22 gimnazije odnosno 21 pedagog i 1 psihologinja koja je inzistirala sudjelovati budući da njena škola nema stručnog suradnika pedagoga. Analizom rezultata uočeno je da sudionici istraživanja visoko procjenjuju važnost kompetencija potrebnih za profesionalno usmjeravanje učenika, za razliku od ovladanosti istim što ukazuje na dodatnu potrebu razvijanja manje razvijenih kompetencija. Shodno mišljenju da je rad školskog pedagoga povezan s formiranjem profesionalnih stavova i odluka učenika sudionici istraživanja ukazali su na visoku procjenu važnosti i učinkovitosti metoda, tehnika i oblika rada kojima utječu na oblikovanje učeničkih stavova o profesionalnom usmjeravanju. Obzirom na važnost i potrebu provođenja profesionalnog usmjeravanja učenika u srednjoškolskom gimnazijskom obrazovanju školski pedagozi mišljenja su da profesionalno usmjeravanje u školi treba započeti u trećem razredu odnosno znatno prije nego što učenik treba donijeti profesionalnu odluku o daljnjem nastavku školovanja i izboru karijere.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija