Pregled bibliografske jedinice broj: 1137395
Cjeloživotno profesionalno usmjeravanje
Cjeloživotno profesionalno usmjeravanje, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno profesionalno usmjeravanje
(Lifelong career guidance)
Autori
Fatur Juretić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
07.02
Godina
2017
Stranica
96
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
profesionalno usmjeravanje ; cjeloživotno profesionalno usmjeravanje ; teorije izbora ; teorije razvoja karijere ; savjetovanje za razvoj karijere
(professional guidance ; lifelong career guidance ; choice theories ; career development theories ; career development counseling)
Sažetak
Profesionalno savjetovanje i usmjeravanje smatra se bitnim preduvjetom razvoja pojedinca u svijetu rada. Radna snaga mora odgovarati potrebama tržišta rada. Ono je nesigurno i nestabilno, a takva su i današnja radna mjesta. Nekadašnje zaposlenje za čitav život zamijenjeno je zaposlenjem uz ugovore o radu, radom na projektima i prekarnim radom. Cilj ovog rada je ukazati na značaj profesionalnog usmjeravanja i prednosti koje ono donosi. Na području profesionalnog usmjeravanja, u Hrvatskoj ne postoji konsezus oko terminologije koja se koristi. Kako bi se izbjegle eventualne nejasnoće u prvom se poglavlju daje pregled pojmova i definicija koje će se koristiti u ovom diplomskom radu. U drugom se poglavlju iznosi povijesni pregled razvoja profesionalnog usmjeravanja, a u trećem teorije izbora i razvoja karijere. U četvrtom poglavlju govori se o savjetovanju i usmjeravanju u karijeri. Ponajprije se obrađuje savjetovanje i usmjeravanje u školi, a zatim savjetovanje i usmjeravanje zaposlenika u organizacijama, dakle savjetovanje namjenjeno odraslim osobama. U petom se poglavlju razmatra profesionalno usmjeravanje učenika osnovnih i srednjih škola te odraslih osoba u Hrvatskoj. Šesto poglavlje pobliže analizira osobine, karakteristike i kompetencije savjetnika, kao i njegovu ulogu u profesionalnom usmjeravanju i očekivanja o tom zvanju. Zaključak rada je kako se radi o u Republici Hrvatskoj, nedovoljno razvijenom području bez usuglašene terminologije kao i primjerenih programa i aktivnosti koji bi pratili potrebe pojedinca pri odabiru školovanja i zanimanja kako bi bili atraktivni tržištu rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija