Pregled bibliografske jedinice broj: 1137389
Dijatomeje kao modelni organizmi u nastavi prirode i biologije
Dijatomeje kao modelni organizmi u nastavi prirode i biologije, 2021., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Biološki odsjek, Zagreb
CROSBI ID: 1137389 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijatomeje kao modelni organizmi u nastavi prirode i biologije
(Diatoms as model organisms in nature and biology classes)
Autori
Ivčić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet / Biološki odsjek
Mjesto
Zagreb
Datum
19.07
Godina
2021
Stranica
83
Mentor
Gligora Udovič, Marija ; Sertić Perić, Mirela
Ključne riječi
biologija ; fitobentos ; fitoplankton ; jednostanični organizmi ; kurikulum ; modelni organizmi ; priroda
(biology ; curriculum ; model organisms ; nature ; phytobenthos ; phytoplankton ; unicellular organisms)
Sažetak
Dijatomeje ili alge kremenjašice su fotosintetski eukariotski jednostanični mikroorganizmi s karakterističnom građom stanične stijenke od organskog kompozitnog materijala te hidratiziranog silicijevog dioksida, koji naseljavaju sva vodena staništa. Ekološki su značajne zbog sposobnosti fiksacije ugljika, primarne proizvodnje i jer su odlični biološki indikatori stanja voda, pa su zbog svega toga odlični modelni organizmi u nastavi Prirode i Biologije. Dijatomeje su relativno slabo zastupljene u nastavi Prirode i Biologije, a kod učenika je važno osvijestiti važnost te skupine organizama kako u kontekstu funkcioniranja ekosustava, tako i u kontekstu svakodnevnog ljudskog života. Cilj ovog rada je izraditi nastavne alate koji će biti pomoć nastavnicima i učenicima prilikom korištenja dijatomeja u nastavi kao modelnih organizama i izvorne stvarnosti. Izrađena je zbirka trajnih preparata dijatomeja za posudbu školama u 3 primjerka s po 10 uzoraka, izrađeni su modeli građe stanica različitih vrsta dijatomeja, kao i nacrt buduće aplikacije koju će učenici koristiti u nastavi prilikom učenja o dijatomejama. Izdvojeni su ishodi iz Nacionalnog kurikuluma za Prirodu i Biologiju te su pridruženi 10 izdvojenih tema pogodnih za poučavanje o dijatomejama. Predloženi su načini korištenja dijatomeja u nastavi kao izvorne stvarnosti i modelnih organizama u svrhu ostvarivanja izdvojenih ishoda, kao i prijedlog pripreme nastavnog sata u kojem se koriste dijatomeje kao modelni organizmi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb