Pregled bibliografske jedinice broj: 1137381
Važnost mjerenja intelektualnog kapitala poduzeća
Važnost mjerenja intelektualnog kapitala poduzeća // Intelektualni kapital - 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj / Kolaković, Marko ; Mišević, Petar (ur.).
Zagreb: Hrvatska gospodarska komora (HGK), 2021. str. 185-202
CROSBI ID: 1137381 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost mjerenja intelektualnog kapitala poduzeća
(The Importance of Intellectual Capital Elements'
Measurement in Companies)
Autori
Tadić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Intelektualni kapital - 30 godina teorije i prakse u svijetu i Hrvatskoj
Urednik/ci
Kolaković, Marko ; Mišević, Petar
Izdavač
Hrvatska gospodarska komora (HGK)
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
185-202
ISBN
978-953-7622-92-3
Ključne riječi
intelektualni kapital, ljudski kapital, peformanse poduzeća, razvoj znanja, zaštitni znak
(intellectual capital, human capital, organisational performances, knowledge development, trademarks)
Sažetak
Cilj rada je prikazati praksu hrvatskih poduzeća te istražiti efekte ulaganja u intelektualni kapital na poslovnu izvrsnost poduzeća mjerenu BEX indeksom (engl. Business Excellence Index - BEX). Osnovni elementi intelektualnog kapitala koji će se analizirati kroz rad uključuju elemente ljudskog kapitala (tj. ulaganja u obuku i razvoj zaposlenika, odnosno ulaganja u njihove iznadprosječne plaće i bonuse s ciljem motiviranja i zadržavanja talentiranih zaposlenika u poduzećima). Nadalje, u radu će se istražiti postoji li značajna razlika u poslovnoj izvrsnosti hrvatskih poduzeća čije dionice kotiraju na Zagrebačkoj burzi, kada bi se troškovi plaća kapitalizirali u bilanci, umjesto evidentiranja kroz račun dobiti i gubitka. Zanimljivo će biti prikazati statistička obilježja poduzeća iz uzorka i utvrditi postojanje eventualnih razlika u poslovnoj izvrsnosti i odabranim obilježjima (npr. veličina, regije, orijentiranost k izvozu, djelatnost, vlasništvo, itd.) s obzirom na postojanje registrirane robne marke ili zaštitnog znaka proizvođača (engl. Trademark), kao jednog od elemenata strukturnog kapitala poduzeća. Bez obzira što je zaštitni znak poduzeća element strukturnog dijela intelektualnog kapitala, isti se može podrazumijevati i elementom ljudskog kapitala jer je rezultat ulaganja u razvoj znanja, vještina i sposobnosti zaposlenika.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija