Pregled bibliografske jedinice broj: 1137166
Uloga doživljaja pravednosti, ugleda organizacije i identifikacije s organizacijom u predikciji angažiranosti zaposlenika
Uloga doživljaja pravednosti, ugleda organizacije i identifikacije s organizacijom u predikciji angažiranosti zaposlenika // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 185-185 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1137166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga doživljaja pravednosti, ugleda organizacije
i identifikacije s organizacijom u predikciji
angažiranosti zaposlenika
(The Role of Organizational Justice, Perceived
External Prestige and Organizational
Identification in Employee Engagement Prediction)
Autori
Zlatić, Luka ; Jakopec, Ana ; Sušanj, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka
/ Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 185-185
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
organizacijska pravednost ; doživljaj ugleda organizacije ; identifikacija s organizacijom ; radna angažiranost
(organizational justice ; perceived external prestige ; organizational identification ; work engagement)
Sažetak
Današnje organizacije kontinuirano nastoje povećati energičnost, uključenost i radnu učinkovitost svojih zaposlenika te tako postići konkurentsku prednost i uspjeh na tržištu. Svrha je ovog rada bila ispitati model odnosa organizacijske pravednosti, doživljaja ugleda organizacije, identifikacije s organizacijom i radne angažiranosti. Posebno se u navedenom odnosu provjeravala medijacijska uloga organizacijske identifikacije. Pretpostavljeni je model utemeljen na pregledu postojećih istraživanja i povezivanju teorija socijalne razmjene, zahtjeva i resursa posla, socijalnog identiteta te grupnog angažmana. Podaci su prikupljeni upitničkim mjerama na prigodnom uzorku od 276 sudionika, zaposlenih u organizacijama različitih djelatnosti iz privatnog i javnog sektora. Rezultati strukturalnog modeliranja potvrđuju medijacijski efekt identifikacije s organizacijom: percepcija organizacijske pravednosti i doživljaj ugleda organizacije pozitivno doprinose organizacijskoj identifikaciji, koja nadalje pospješuje radnu angažiranost. Pritom doživljaj ugleda organizacije ima pozitivne, direktne i indirektne efekte na angažiranost, dok organizacijska pravednost samo indirektno, putem organizacijske identifikacije, pozitivno doprinosi angažiranosti zaposlenika. Svi prediktori zajedno objašnjavaju više od polovine varijance angažiranosti, što upućuje na model visoke eksplikativne snage. Pravednost i ugled oblikuju pozitivne doživljaje o organizaciji, zadovoljavaju zaposlenikove potrebe za samopoštovanjem i razvojem pozitivne slike o sebi, te tako vode poistovjećivanju pojedinca s organizacijom. Zaposlenici koji se poistovjećuju s organizacijom pokazuju veću angažiranost u obavljanju radnih zadataka jer brinu o dobrobiti organizacije i ostvarenju njenih ciljeva, koje su internalizirali. Osim boljeg shvaćanja konstrukta radne angažiranosti, nalazi ovog rada mogu se koristiti i u planiranju intervencija u svrhu organizacijskog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin,
Filozofski fakultet, Osijek