Pregled bibliografske jedinice broj: 1137122
Roditeljstvo u vrijeme pandemije COVID-19: Perspektiva roditelja djece rane i predškolske dobi
Roditeljstvo u vrijeme pandemije COVID-19: Perspektiva roditelja djece rane i predškolske dobi // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 11-38 doi:10.21464/mo.28.1.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1137122 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljstvo u vrijeme pandemije COVID-19: Perspektiva roditelja djece rane i predškolske dobi
(Parenthood in the time of a pandemic Covid-19: A perspective of the parents of early and preschool age children)
Autori
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Visković, Ivana
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28
(2021), 1;
11-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obiteljske veze ; istraživanja u mrežnom okruženju ; roditeljska ponašanja ; kvaliteta roditeljstva
(family relationships ; online research ; parental behaviours ; parenting quality)
Sažetak
Uslijed pretpostavljenih promjena načina života zbog pandemije Covid-19, tijekom lockdowna u prvom valu epidemije istražena je samoprocjena roditeljstva kod roditelja djece rane i predškolske dobi. Cilj je bio istražiti kvalitetu roditeljstva kroz procjenu učestalosti zajedničkih aktivnosti s djecom te načina ponašanja prema djeci. Relativna većina sudionika istraživanja procjenjuju da nisu značajno promijenili pojedine aktivnosti s djecom (razgovor, pripovijedanje, fizički iskazi ljubavi), dok četvrtina roditelja procjenjuje da s djecom priča, uči i iskazuje ljubav češće nego prije. Gotovo polovica roditelja procjenjuje da se više igraju s djecom nego prije lockdowna. Obiteljski odnosi izdvojeni su kao najznačajnija dimenzija roditeljstva. Životna dob, razina formalnog obrazovanja i bračni status sudionika istraživanja, kao prediktorski sklop objašnjava tek 2, 3 % varijabiliteta samoprocjene roditelja pa je opravdano pretpostaviti postojanje drugih, značajnijih prediktora kvalitete roditeljstva. Sakupljeni podaci ukazuju na prednosti (velik uzorak i brza provedba) te nedostatke (specifičnost uzorka) online istraživanja. Veličina uzorka ukazuje na angažiranost roditelja na društvenim mrežama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus