Pregled bibliografske jedinice broj: 1137088
Povezanost sociodemografskih varijabla i glazbenih preferencija učenika osnovne glazbene škole
Povezanost sociodemografskih varijabla i glazbenih preferencija učenika osnovne glazbene škole // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 19 (2021), 2; 437-448 doi:10.31192/np.19.2.14 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1137088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost sociodemografskih varijabla i
glazbenih preferencija učenika osnovne glazbene
škole
(Relationship Between Sociodemographic Variables
and Musical Preferences of Elementary Music
School Students)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir ; Bilić, Marija
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) 19
(2021), 2;
437-448
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbene preferencije ; nastava glazbe ; osnovna glazbena škola
(musical preferences, music teaching, elementary music school.)
Sažetak
Preferencija se definira kao afektivno stanje niskog intenziteta, a to bi u odnosu na područje glazbe podrazumijevalo glazbu nekog glazbenika ili neki glazbeni stil ili konkretnu skladbu koju pojedinac voli i odabire za slušanje. Glazbena preferencija je u pravilu spontana reakcija i ne uključuje nužno estetske kriterije, tj. kognitivne procese. Čimbenike koji su povezani s glazbenim preferencijama može se kategorizirati kao unutarnje (npr. karakteristike glazbe) i vanjske (npr. dob, spol, osobnost, društveni utjecaj, glazbeno obrazovanje, društveni identitet i dr.). U okviru rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi povezanost sociodemografskih varijabla (spol učenika, mjesto stanovanja i bavljenje njihovih roditelja glazbom) i glazbenih preferencija učenika osnovne glazbene škole. Istraživanje je provedeno online anketiranjem u travnju 2020. godine u sedam osnovnih glazbenih škola u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je sudjelovalo 95 učenika petih i šestih razreda osnovnih glazbenih škola. Primjenom hi-kvadrat testa utvrđeno je postojanje statistički značajnih razlika u preferencijama ispitanika prema rocku, metalu, turbofolku, umjetničkoj glazbi, pop i elektroničkoj glazbi s obzirom na spol, mjesto stanovanja i glazbenu tradiciju u obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA Sociological Abstracts database, DOAJ, EBSCO, ERIH Plus, HRCAK, Index Copernicus, Religious & Theological Abstracts (Myerstown, USA), Worldwide Political Science Abstracts