Pregled bibliografske jedinice broj: 1137065
Psihološka otpornost i kvaliteta života: Razlike između učenika osnovne škole i učenika glazbene škole
Psihološka otpornost i kvaliteta života: Razlike između učenika osnovne škole i učenika glazbene škole // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 141-166 doi:10.21464/mo.28.1.9 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1137065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihološka otpornost i kvaliteta života: Razlike između učenika osnovne škole i učenika glazbene škole
(Psychological resilience and quality of life: Differences between primary school and music school students)
Autori
Miljević-Riđički, Renata ; Brđanović, Davor
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28
(2021), 1;
141-166
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca ; glazba ; Kidscreen upitnik ; Ungarov upitnik ; psihološki zaštitni faktori ; životna prilagodba
(pupils ; music ; Kidscreen Questionaire ; Ungar’s Child and Youth Resilience Measure ; protective factors ; life adjustment)
Sažetak
Ovim se istraživanjem provjerilo razlikuju li se prema psihološkoj otpornosti i kvaliteti života učenici osnovne škole koji dodatno pohađaju i glazbenu školu, od onih koji nisu uključeni u dodatnu glazbenu izobrazbu. Usto, s obzirom na školu koju učenici pohađaju, provjereno je postoje li razlike u promatranim varijablama prema spolu. U istraživanju su sudjelovali učenici usporedivog uzrasta-završnih razreda osnovne škole te završnih razreda osnovne glazbene škole. Uzorak je bio prigodni, ukupno 218 učenika (112 polaznika osnovne škole i 106 učenika koji uz osnovnu pohađaju i osnovnu glazbenu školu). Korišten je Ungarov upitnik otpornosti (CYRM-28) i Upitnik kvalitete života (Kidscreen Questionaire-52). Rezultati su prikazani putem deskriptivnih statističkih pokazatelja i obrađeni dvosmjernom analizom varijance. Učenici koji uz općeobrazovnu dodatno pohađaju i osnovnu glazbenu školu iskazali su veću otpornost i kvalitetu života. Statistički značajna razlika njihovih iskaza prema spolu - interakcija spola i škole - nije se pokazala. Istraživanje je ukazalo na bavljenje glazbom kao potencijalni zaštitni faktor u razvoju psihološke otpornosti i kvalitete života kod djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Philosopher's Index
- European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)
- Répertoire International de Littérature Musicale (RILM)