Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1137065

Psihološka otpornost i kvaliteta života: Razlike između učenika osnovne škole i učenika glazbene škole


Miljević-Riđički, Renata; Brđanović, Davor
Psihološka otpornost i kvaliteta života: Razlike između učenika osnovne škole i učenika glazbene škole // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 141-166 doi:10.21464/mo.28.1.9 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1137065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihološka otpornost i kvaliteta života: Razlike između učenika osnovne škole i učenika glazbene škole
(Psychological resilience and quality of life: Differences between primary school and music school students)

Autori
Miljević-Riđički, Renata ; Brđanović, Davor

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 28 (2021), 1; 141-166

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
djeca ; glazba ; Kidscreen upitnik ; Ungarov upitnik ; psihološki zaštitni faktori ; životna prilagodba
(pupils ; music ; Kidscreen Questionaire ; Ungar’s Child and Youth Resilience Measure ; protective factors ; life adjustment)

Sažetak
Ovim se istraživanjem provjerilo razlikuju li se prema psihološkoj otpornosti i kvaliteti života učenici osnovne škole koji dodatno pohađaju i glazbenu školu, od onih koji nisu uključeni u dodatnu glazbenu izobrazbu. Usto, s obzirom na školu koju učenici pohađaju, provjereno je postoje li razlike u promatranim varijablama prema spolu. U istraživanju su sudjelovali učenici usporedivog uzrasta-završnih razreda osnovne škole te završnih razreda osnovne glazbene škole. Uzorak je bio prigodni, ukupno 218 učenika (112 polaznika osnovne škole i 106 učenika koji uz osnovnu pohađaju i osnovnu glazbenu školu). Korišten je Ungarov upitnik otpornosti (CYRM-28) i Upitnik kvalitete života (Kidscreen Questionaire-52). Rezultati su prikazani putem deskriptivnih statističkih pokazatelja i obrađeni dvosmjernom analizom varijance. Učenici koji uz općeobrazovnu dodatno pohađaju i osnovnu glazbenu školu iskazali su veću otpornost i kvalitetu života. Statistički značajna razlika njihovih iskaza prema spolu - interakcija spola i škole - nije se pokazala. Istraživanje je ukazalo na bavljenje glazbom kao potencijalni zaštitni faktor u razvoju psihološke otpornosti i kvalitete života kod djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Miljević-Riđički, Renata; Brđanović, Davor
Psihološka otpornost i kvaliteta života: Razlike između učenika osnovne škole i učenika glazbene škole // Metodički ogledi, 28 (2021), 1; 141-166 doi:10.21464/mo.28.1.9 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Miljević-Riđički, R. & Brđanović, D. (2021) Psihološka otpornost i kvaliteta života: Razlike između učenika osnovne škole i učenika glazbene škole. Metodički ogledi, 28 (1), 141-166 doi:10.21464/mo.28.1.9.
@article{article, author = {Miljevi\'{c}-Ri\dji\v{c}ki, Renata and Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2021}, pages = {141-166}, DOI = {10.21464/mo.28.1.9}, keywords = {djeca, glazba, Kidscreen upitnik, Ungarov upitnik, psiholo\v{s}ki za\v{s}titni faktori, \v{z}ivotna prilagodba}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.1.9}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Psiholo\v{s}ka otpornost i kvaliteta \v{z}ivota: Razlike izme\dju u\v{c}enika osnovne \v{s}kole i u\v{c}enika glazbene \v{s}kole}, keyword = {djeca, glazba, Kidscreen upitnik, Ungarov upitnik, psiholo\v{s}ki za\v{s}titni faktori, \v{z}ivotna prilagodba} }
@article{article, author = {Miljevi\'{c}-Ri\dji\v{c}ki, Renata and Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2021}, pages = {141-166}, DOI = {10.21464/mo.28.1.9}, keywords = {pupils, music, Kidscreen Questionaire, Ungar’s Child and Youth Resilience Measure, protective factors, life adjustment}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.28.1.9}, volume = {28}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Psychological resilience and quality of life: Differences between primary school and music school students}, keyword = {pupils, music, Kidscreen Questionaire, Ungar’s Child and Youth Resilience Measure, protective factors, life adjustment} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Philosopher's Index
  • European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS)
  • Répertoire International de Littérature Musicale (RILM)


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font