Pregled bibliografske jedinice broj: 1137026
Mediji: gastronomski pastiš
Mediji: gastronomski pastiš // Mediji i medijska kultura Europski realiteti / Piližota, Vlasta et al. (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 608-616 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1137026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediji: gastronomski pastiš
(Media: A gastronomic pastiche)
Autori
Kuharić, Darija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mediji i medijska kultura Europski realiteti
/ Piližota, Vlasta et al. - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 608-616
ISBN
978-953-8181-09-2
Skup
3. međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Mediji i medijska kultura: europski realiteti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 04.05.2017. - 05.05.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
gastronomija ; mediji ; recepti ; način prehrane
(gastronomy ; media ; recipes ; diet)
Sažetak
O umijeću pripravljanja hrane u najstarije doba saznajemo iz egipatskih papirusa, sa zapisa prvih pravih recepata u današnjem smislu, preko prve sačuvane kuharice do književnih djela. Pod utjecajem talijanske kuhinje nastaje i francuska kuhinja, nametnuvši se kao norma kultiviranoj Europi. Pojavom i razvojem novih masovnih medija (novina, radija i televizije) te promjenom načina života informacije o načinu priprave hrane s različitih strana svijeta lako se razmjenjuju i primjenjuju u svakodnevnom životu. Hrana, poput knjiga, omogućuje i slavi život. Istodobno, hrana može služiti kao način iskazivanja discipline, straha, gladi i gubitka. Konzumiranje hrane može, dakle, imati dvije strane: „okus“ daje naputke kako „čitati“ svijet oko sebe na različite načine. Spoj hrane i riječi u romanima, poeziji, dramama i na filmu pruža podatke o velikim društvenim kategorijama poput nacije, spola, rase, ekologije, internacionalizma, obitelji. Međutim, u posljednje vrijeme svi su mediji postali velika kuhinja: glavni izvor informacija i dezinformacija o načinima prehrane. Na žalost, uz pozitivnu stranu promidžbe gastronomije u medijima, pa i onim najnovijim (društvenim mrežama), javljaju se i negativne konotacije koje su primijetili ne samo sociolozi, kulturolozi, nutricionisti, već i sami chefovi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Darija Kuharić
(autor)